Aknamező aloldal_cim_alatti

Minden korosztály számára élvezhető, gondolkodós játék.

Jellegek

2-8 fő (őrsgyűlésre)
9-16 fő (őrsgyűlésre)
17-40 fő (raji létszámhoz)
10-30 perc
Kiscserkészek (6-10 évesek)
Cserkészek (11-14 évesek)
Kószák (12-17 évesek)
Belső tér
Szabadtér
Egyszerű kellékek (pl. labda, kártya…stb)
Csoportdinamika
Kommunikáció
Megfigyelés
Memória
Logikai

Kellékek

Előre rajzolt aknamező-pálya
A pálya kijelölésére spárga/ a négyzetek számának megfelelő jelölőtárgy

Leírás

Megrajzolunk előre egy 5x5-ös aknamezőt (lehet kisebb vagy nagyobb is), és kijelölünk rajta egy járható útvonalat, legyen bejárata és kijárata. Rajzolhatunk bele vakvágányokat is, ahogy tetszik.

Majd életnagyságban kirakjuk az aknamezőt: elkészíthetjük spárgából a négyzetrácsot, vagy magát a mezőket különböző tárgyakból. Az őrsnek vagy csapatnak az a feladata, hogy megkeresse a helyes útvonalat. Ehhez beállnak egy sorba, és az első ember rálép az egyik mezőre. Ha bejáratra lépett, vagy az útvonal egyik részére, akkor léphet még egyet, ha üres mezőre, akkor a sor végére áll. Így sorban végigmegy az egész csapat, a cél, hogy minél kevesebb lépésből megtalálják a járható utat, illetve, hogy megjegyezzék, hogy melyik mezőre nem szabad lépni, és melyikre igen.

Érdemes előre több pályával is készülni, ha gyorsan végigérnének rajta.

Fájlok

Nem tartozik hozzá fájl
Akik eddig megköszönték:

Ha elakadtál vagy segítségre lenne szükséged:

it-fejlesztes@cserkesz.hu