Honlapunk a kényelmesebb böngészési élmény érdekében sütiket (cookie-kat) használ.

Értettem

Játéktár

Korosztály törlés

i

óvoda: 3 - 6 éves korig

  kiscsoport: 3 - 4 éves korig

  középső csoport: 4 - 5 éves korig

  nagycsoport: 5 - 6 éves korig

ált. iskola: 6 - 14 éves korig

  alsó tagozat: 6 - 9 éves korig

  felső tagozat: 9 - 14 éves korig

középiskola: 14 - 18 éves korig

felnőtt: 18 - 99 éves korig

  fiatal felnött: 18 - 22 éves korig

  felnőtt: 23 - 99 éves korig

bármely korosztály: 1 - 99 éves korig

vagy Életkor

-tól
-ig

Helyszín

Előkészületi igény

i

0: nem szükséges, 1: gyorsan beszerezhető kellékek, 2: közepes kellékigény, 3: alapos előkészületet igényel

-tól
-ig

Létszám

-tól
-ig

Időtartam

-tól
-ig

Biztonsági kockázat

i

0: nincs kockázat, 1: minimális kockázat, 2: fizikai veszély, 3: fizikai-lelki rizikó

-tól
-ig

Játékvezető
felkészültségi igénye

i

0: azonnal használható, 1: kisebb rákészüléssel alkalmazható, 2: alaposabb rákészülést igényel, 3: utánajárást is igénylő játék

-tól
-ig

Fejlesztett képesség

i

A tanulás tanulása leírás

Kategória

i

Dramatikus játék leírás

i

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Saepe, perspiciatis reiciendis facere consequuntur provident. Aperiam, eaque, neque iure fugit eligendi tempore molestias maiores accusantium officiis rerum possimus quis aliquam beatae voluptates eveniet alias non blanditiis odio totam perferendis suscipit nulla.

Címkék (1 db)

i

alkalmazkodási készség leírás

Kulcsszó

Rendezés

i

Legújabb: a legfrissebb feltöltések a módszertani portálon.
Legjobbra értékelt: közösségünk által legjobbnak tartott feltöltések.
Ajánlott: szerkesztőink által legjobbnak vélt feltöltések.

Szűrő

Csalogató - Elmemozdító játék

12-20 fő

30 perc

12-25
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A párok megbeszélnek egy szót, külön csapatokba kerülnek. Az egyik csapat bekötött szemmel keresi majd a párját. míg a másik csapat tagjai megállnak, és csalogatják párjukat, de nem a szóval!

Változnak a családok - Ismerkedős játékok

16-32 fő

60 perc

10-25
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Minden jó családban van apa, anya, gyerekek.. Viszont a családi krízis szó elkiáltásakor új családok alakulnak.

Országjárás - Elmemozdító játék

4-20 fő

45 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Emlékezet

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Számos olyan helységnevünk van, amelyet önállóan, névszóként is használunk. A következő játékot játszhatjuk szóban is, írásban is.

Jurtakör - Koncentrációt segítő játék

8-20 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Végigszámolják a csoportot: páros számú játékosnak kell lenni (a játékvezető be- vagy kimegy). Majd lassan és óvatosan a páros számúak előre-, (közben) a páratlan számúak hátradőlnek, amennyire csak l

Nyúl a bokorban! - Koncentrációt segítő játék

8-32 fő

45 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A kopó kergetni kezdi a nyulat, ez azonban kifog a kopón s hirtelen egy bokorba bújik. Most már az a nyúl fut tovább, melyet az idegen kitúrt a bokorból. A kopó elkapja a nyulat, majd szerepcserék.

Székre ülős- asztalra állós - Kevés mozgást igénylő játék

2-2 fő

15 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A két egymással szemben álló játékosnak, mindenféle verbális kommunikáció nélkül, egyszerre kell leülni az előre odakészített székekre vagy az asztalra.

Nincsen párom - Dramatikus játék

10-20 fő

45 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Emlékezet

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Énekes, táncos játék, hely- és párcserével.

Névsor - Ismerkedős játékok

6-20 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 2

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Felállítjuk a székeket egy sorba és mindenki feláll egy-egy székre. A feladat: a nevek egyszeri elmondása után névsorba állni a székeken úgy, hogy senki nem léphet le a földre

Névlabda - Ismerkedős játékok

3-10 fő

15 perc

3-6
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Először mindenki elmondja a saját nevét, azután körben ülünk, s egy lufit v. tenisz labdát dobálunk egymásnak

NÉVHULLÁM - Ismerkedős játékok

5-10 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A gyerekek körben állnak. Egy gyerek a nevét mondja különleges hangsúllyal. A név gyorsan végighalad, hullámzik a körben ezzel a kiejtéssel. Utána egy másik gyerek folytatja.

Névgombolyító - Ismerkedős játékok

6-20 fő

30 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Kommunikációs képességek, azon belül Nyelvi-kommunikáció képességek, Nem nyelvi kommunikációs képességek

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Körben ülünk. Az egyik játékos a másik csoporttársának dobja a gombolyagot miközben nevét mondja, s elmondja mit szeretett meg a másikban.

Mozdítsd ki a társad! – Érintsd meg a társad! - Koncentrációt segítő játék

2-10 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Jobb kezüket a hüvelykujjnál fogva összekulcsolják úgy, hogy a mutatóujjukat kinyújtva a másiknak szegezhessék. Ezzel próbálják egymást megérinteni. Az nyer, aki megérinti a társát.

Mozdítsd ki a társad! – A tenyerek harca - Energizáló játék

2-100 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A tenyerüket vállmagasságban a társ felé irányítva emelik. Megpróbálják egymást az egyensúlyból kimozdítani. Csak a tenyerek találkozhatnak, csak ezek érintkezésével szabad a másikat kimozdítani.

Most mutasd meg! - Dramatikus játék

5-25 fő

45 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Figyelem

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Actvity mutogatás.

Mit tenne ő? - Dramatikus játék

4-20 fő

30 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Négy-öt fős csapatokat alakítunk. Valamelyik csapat egyik tagja kimegy a teremből. Mielőtt kimenne, a játék vezetője ismertet egy befejezetlen történetet. (Például: .Találsz az utcán egy teli pénztárc

4 láb, 2 kéz - Energizáló játék

10-30 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A játékvezető megmondja, hogy a csapatból mi érintkezhet a talajjal

3 percig figyelni a másikat - Érzékenyítő játékok

4-10 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Párokba kell rendeződni, majd 3 percig csak csendben kell ülni, és a másikat figyelni. Azután megbeszélni a tapasztalatokat.

3 betű - Elmemozdító játék

10-20 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A játékosok körben ülnek. Az első játékos gondol egy 3 betűs szóra, amelyet körülírva ismertet a többiekkel.

100 liba - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Egymás háta mögé kell sorba felállni, egymás derekát megfogni és így menetelni. Közben pedig azt kell énekelni:

„Küldöm a levelem...” - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Kört alakítunk, és megfogjuk egymás kezét, egy valaki középen marad. A kezdő játékos azt mondja: „Küldöm a levelem Pistának!”

„Disco” - Energizáló játék

5-15 fő

30 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Zene szól, gyors ritmusú, amire táncolni is lehet (pl. aktuális slágerek). „Tanári narrációra” mozog a csoport: a vezető időről-időre újabb információkkal szolgál arra vonatkozóan, hogy most éppen ...

Hátra a nyakkendőt - Energizáló játék

10-20 fő

30 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A nyakkendőt farok ként betesszük a nadrágba, hogy rendesen lógjon ki. Két csapatra oszlunk fel, mint a két csapatnak meg kell legyen a kapuja amit kővel ki lehet jelölni.

A harang nyelve - Érzékenyítő játékok

5-10 fő

15 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Kis köröket alkotnak. Egy önkéntes jelentkező behunyt szemmel, merev testtartással a kör közepére áll és elengedve magát eldől egy irányba.

Zenekar - Dramatikus játék

10-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Zenekar imitáció.

Zónázás - Közösségfejlesztő játékok

7-8 fő

45 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Cél az, hogy a futó embereknek a zászlókat a kiinduló sávba kell átvinniük. Ha valakit megfog az egyik fogó ott azon a ponton megdermed, és várja míg egy másik futó ki nem szabadítja...

Civilizáció - Közösségfejlesztő játékok

10-30 fő

120 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 2

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 2

A játékot két, erőben egyenlő csapat játssza. A fő cél a fellelhető értékek begyűjtése, illetve meg kell védeni a saját várban lévő kincseket

Halászás - Kevés mozgást igénylő játék

4-8 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 2

Vízből csoki kockahalászás.

Hátra-rajzolós - Kevés mozgást igénylő játék

4-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A leghátsó embereknek ezt le kell rajzolniuk az előttük levő hátára, az előttük állóknak pedig azt, amit éreztek, le kell rajzolniuk az őelőttük állók hátára, és így tovább egészen addig, amíg a rajz

Fiktív szereplők randija - Dramatikus játék

6-16 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A feladat az, hogy a párokba rendeződött részvevők mint kommunikációs partnerek belebújjanak az általuk választott szereplők bőrébe,

Stop! - Dramatikus játék

4-15 fő

30 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Beugró - Stop trükk

Egyirányú és kétirányú kommunikáció - Elmemozdító játék

5-15 fő

30 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A csoportvezető egy önként jelentkezőt kér a demonstrátor szerepére, majd átad neki két ábrát. Mindkét ábrán síkidomok szerepeljenek, lehetőleg ugyanazok, csak más elhelyezési sorrendben.

Az ötszögtől a kerékig - Elmemozdító játék

10-25 fő

30 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Öt csoportot alakítunk, egyenként öt taggal. Minden csoport más és más kapcsolati séma szerint működik. Ezek a következők: ötszög, kereszt, ipszilon, lánc, kerék.

Szamárfogat - Energizáló játék

6-20 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Két ember szamár lesz (egyik a feje, másik a derekát fogva lehajol, és így lesz a szamár háta). A harmadik embernek fel kell ülni a szamár hátára, és így kell elmenni a célig.

Kéztükrözés - Energizáló játék

6-20 fő

30 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A párok szembeállnak egymással. A csoportvezető jelére kezüket tenyérrel szembefordítják partnerük kezével.

Testbeszéd párokban - Elmemozdító játék

4-20 fő

30 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

1. Páros küzdelem: a pár tagjai nem érintik meg egymást, de úgy tesznek, mintha küzdenének egymással. Fontos a mozdulatok összehangoltsága.

Szóbokszolás - Elmemozdító játék

5-20 fő

30 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A játékosok párokban állnak össze, egymással szemben. Egy „menet” 30 másodpercig tart, ennek figyeléséhez kell egy stopper vagy karóra. Sokféle kategóriában lehet küzdeni.

Stop! - Elmemozdító játék

5-20 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A játékosok körbeállnak, ketten bemennek középre, és elkezdenek megjeleníteni egy helyzetet. Közben beszélhetnek, mozoghatnak is.

Félelmeim és vágyaim - Energizáló játék

5-20 fő

60 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Személyes munka: minden csoporttag egy lapra lerajzolja bal kezének sziluettjét, majd beleír néhány szót vagy mondatot, amelyek olyan dolgokra vonatkoznak, amitől ő fél.

Különös kirándulás - Elmemozdító játék

5-15 fő

60 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Mindenki lefekszik hanyatt a földre, és kényelmesen elhelyezkedik. A csoportvezető közli, hogy közös utazásra invitálja őket.

Vívás - Energizáló játék

4-20 fő

30 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Két embernek egy adott játéktérben kézzel kell vívni egymással, és el kell találni a másikat.

Vadász, veréb, méh - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Kijelölünk 3 embert: egy vadászt, egy verebet és egy méhet. A többiek körbe állnak egymás kezét fogva. A vadász a verebet, a veréb a méhet, a méh a vadászt üldözi.

Labdás fogó - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

A játékosok közül kijelölünk 5 fogót, akik kapnak 3 labdát. A többiek a kijelölt térben futkározhatnak.

Lepkevadászat - Elmemozdító játék

5-50 fő

60 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 2

Rajzolt lepkéket elrejtünk a helyszín különböző pontjain. Aki a legtöbbet megtalálja, az győz.

Milyen szobor ez? - Elmemozdító játék

5-15 fő

30 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Csapatonként egy-két játékos a terem egyik sarkában megbeszéli, hogy ki milyen tulajdonságot személyesítsen meg.

Féllábas labda - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Nagy körbe állunk, kis távolságra egymástól. Az egyik játékos a labdát átdobja a szomszédjának. Az elkapja, s továbbhajítja a következőnek. Így megy körbe-körbe.

Sóbálvány fogó - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Akit a fogó megfogott vagy megérintett, annak sóbálvánnyá meredve ott kell maradnia, ahol elfogták.

Ingó céltábla - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

A játékvezető egy faághoz erősített hosszabb zsinegre konzervdobozt köt. De köthet hálóba rakott labdát is. Minden játékos gyúr magának három hógolyót.

Hotelportás - Elmemozdító játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Választani kell egy játékvezetőt. Papír és ceruza van a kezében, és úgy foglal helyet, hogy a játékosok ne pillanthassanak bele feljegyzéseibe. A papírjára rá vannak írva a számok egytől negyvenig.

Ritmuskopogtatás - Elmemozdító játék

5-15 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Aki mind eltalálta, vagy legalábbis a legtöbbet, az a nyertes!

Fiatalodási séta - Elmemozdító játék

5-20 fő

30 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A játékosok keresztül-kasul járkálnak a helyiségben. Kezdéskor 90 évesek.

Csoportkép – neked - Elmemozdító játék

10-20 fő

15 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Egy játékos fordítson hátat a csoportnak! A többiek elhelyezkednek a teremben, s a háttal álló játékoshoz fűződő beállítottságukat jelzik azáltal, hogy milyen közelre vagy messzire állnak tőle.

Árnyképek - Energizáló játék

5-15 fő

30 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 2

A közönséget a színészektől egy kifeszített lepedő választja el. A nézőtér sötét, míg a színpadon lámpát (gyertyát) helyezünk el úgy, hogy az a színészek alakjának az árnyékát a lepedőre vetítse.

Átkelés a folyón - Energizáló játék

10-20 fő

30 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Amelyik csapat előbb áll teljes létszámmal a túlsó parton, az nyer.

Szóljon a csengő - Energizáló játék

5-15 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Maximális pontszámot kap viszont az a dobás, amely megszólaltatja a csengőt. A végeredményt a csapat összteljesítményéből alakítjuk ki.

Angol grimbusz - Energizáló játék

4-14 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 2

A csalogató egy kaviccsal teli skatulyát zörget, a kergető pedig egy kitömött zsákkal igyekszik oldalba találni a középpont körül szaladó csalogatót.

Gyűrűkeresés - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Egy gyűrűt zsinegre fűzünk, a zsineg két végét összekötjük. A játékosok szoros körbe állnak, elöl tartott kezükbe veszik a zsineget és zárt marokba láthatatlanul csúsztatják tetszés szerinti irányban.

Orr, száj ... - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A körben ülő játékosok feladata az, hogy mindazt utánacsinálják a vezetőnek, amit az mond, és ne hagyják magukat megtéveszteni attól, amit csinál. Aki hibázik, kiesik a játékból, vagy zálogot ad.

Rejtély - Érzékenyítő játékok

5-15 fő

45 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Mindenki válasszon ki valakit, akinek a viselkedése leginkább rejtélyes a számára

Kukurikú - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Körbeállunk, egy ember pedig középen bekötött szemmel áll. Valakire véletlenszerűen rámutat, és azt mondja: kukurikú. Annak be kell mennie a körbe, és a bekötött szemű játékos célja, hogy elkapja őt.

Kérdezz engem! - Elmemozdító játék

5-15 fő

30 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A többieket megkérjük, hogy csukják be a szemüket, és képzeljék el, hogy odamennek a „forró székben” ülő társukhoz, a szemébe néznek, és feltesznek neki egy személyes kérdést.

Mi lenne, ha? - Elmemozdító játék

5-10 fő

30 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A csoportvezető azt a javaslatot teszi a csoporttagoknak, hogy képzeljék el először, hogy valamilyen állattá, másodszor valamilyen növénnyé...

Varázsló - Energizáló játék

10-100 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Akit a varázsló megérint, az sóbálvánnyá változik, vagyis abban a pozícióban kell maradnia, amelyben megérintették.

Számbeszéd - Elmemozdító játék

5-20 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Százig be kell fejezni egy jelenetet, és előbb nem lehet abbahagyni!

Mosolydobás - Energizáló játék

5-20 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A csoport tagjai körben ülnek s egy kendőt dobálnak egymásnak. Az, akinek a kendőt odadobták, kedélyes kacajra fakad s addig hahotázik, míg a kendő nála van.

Borstörés - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Két szemben álló játékos becsukott ökleit egy másra rakja, úgy, hogy mindegyik játékosnak alul van a bal ökle, felül a jobb.

Ló, lovas - Energizáló játék

4-10 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 2

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

A két ló négykézlábra áll, háttal egymásnak. A két lovas egymással szemben, vagyis fordítva ül a ló hátára. A botot megmarkolják a levegőben.

Kör terpesz fogó - Energizáló játék

5-50 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Körben állunk, mindenki terpeszben, a kör teljesen zárt. Van egy fogó és egy menekülő a kör közepén.

Keresztfogó - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Egy kijelölt fogó valakit a többiek közül nevén szólítva, azonnal üldözni kezd. Egy harmadik játékos kedvező pillanatban, a kettő közt átszalad, miáltal az lesz üldözött, s a másik mentesül.

Térképes KIM játék - Elmemozdító játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A vezető a térképen bizonyos területet körülrajzol. A játékosok két percig nézik és megfigyelik mindazt, ami ezen a kijelölt részen látható.

Folytasd a szót - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A cserkészek körben ülnek. A vezető sípol egy Morse-betűt. A mellette ülő cserkész azonnal egy olyan betűt sípol, mely az előző betűhöz kapcsolva egy szónak az elejét képezheti.

Elfogadni vagy elutasítani - Érzékenyítő játékok

10-20 fő

30 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Elfogadás - A csoporttagok összegyűlnek, és sétálni kezdenek körbe-körbe a helyiség közepén. Egyetlen szabály van:

Minden invitálást el kell fogadni, senki sem utasítható vissza.

Molekulás - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Mindenki csukott szemmel bolyong a térben. A játékvezető kiabál egy számot, és annyi embernek kell összekapcsolódni, de a szemeket nem lehet kinyitni. Esetleg lesznek, akik kimaradnak.

Térdvöröspecsenye - Energizáló játék

4-14 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Két játékos leül szemben egymással. Az egyes játékos a kettes játékos térdére helyezi kezeit tenyérrel lefelé, a kettes játékos pedig saját térde mellé helyezi kezeit tenyérrel lefelé.

Ki húz jobban? - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Három cserkészt egyenlő szárú háromszög alakban kötéllel összekötünk, de úgy, hogy egyik a másiktól legalább 2-5 méterre legyen.

Gúzsbakötött felelet - Elmemozdító játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A játékvezető tetszés szerinti kérdéseket tesz fel a versenyzőknek, a választás módja viszont meghatározott

Színjáték - Kevés mozgást igénylő játék

5-15 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A játék rendezője néhány játékossal elhúzódik és megbeszél valamely verssort vagy közmondást, amelyet némajátékkal fognak bemutatni.

Utazás - Energizáló játék

5-10 fő

15 perc

18-99
évesig

Biztonsági kockázat: 2

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A csoport egyik tagját fejmagasság fölé emelik a többiek. Az emelés után egy ideig tartják, majd óvatosan leteszik a földre.

Szinkronizálás - Elmemozdító játék

4-14 fő

15 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A csoport két részre oszlik. A párok egyik fele pantomimjátékot játszik, a másik fele szinkronizál.

Halandzsa - Kevés mozgást igénylő játék

10-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Ki tudja, hátha valami fontos dologról van szó!

Fele a tied! - Elmemozdító játék

6-16 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 3

Anyanyelvi kommunikáció

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A játékvezető előzetesen feladatlapot készít. Erre egymás után szólások, közmondások első részét írja. A játékosoknak meghatározott idő alatt be kell fejezni őket.

Páros kommunikáció - Elmemozdító játék

6-14 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Csak párosan

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Két játékos egymásnak háttal leül, és kb. 2-2 percben le kell festeni szavakkal a másiknak, hogy éppen mit látnak.

Kártyanaptár dobálás - Kevés mozgást igénylő játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Kellő távolságban levő kis kosárba minél több kártyanaptárt kell beledobni. Lehet adott számúból minél többet, vagy adott idő alatt minél többet.

Vedlő kígyó - Energizáló játék

5-10 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Ez a tornagyakorlatnak beillő játék sok hajlékonyságot követel. Ha a játékosok ügyesen oldják meg a feladatot és elég gyorsan, akkor a kígyó vedlését ábrázolja a játék.

Körlabda - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A játékosok két csapatra oszlanak. Két kört alakítanak, egy belsőt és egy külsőt. A két kör legalább öt méter távolságra legyen egymástól. A külső kör tagjai adogatják egymásnak a labdát.

Lopják a szőlőt - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A fogó, a csősz, földön fekve alvást színlel, mialatt a többiek körbejárják, és csipkedik körülötte a füvet (lopják a szőlőt).

Mi a változás? - Elmemozdító játék

5-10 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Különböző tárgyakat sorba rakunk az asztalon. Egy percig nézik ezt a játékosok, utána kimennek.

Félelem a kalapban - Érzékenyítő játékok

5-15 fő

30 perc

18-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Nem nyelvi játékról van szó, próbáljuk azokat az érzéseket leírni, amelyek itt és most vagy általában foglalkoztatják az egyes csoporttagokat.

„Én-te-ő-mi-ti-ők” - Elmemozdító játék

5-15 fő

30 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A csoportban mindenki végigmond a hat személyes névmással hat mondatot, amelyeknek kapcsolódniuk kell a csoport aktuális történéseihez.

Vízhordás - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

6-9
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Vizet kell hordani egy kis pohár segítségével egy lavórba, megadott pályán.

Szívesen lennék, Sohasem lennék - Elmemozdító játék

5-15 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A csoportvezető meghatároz öt dolgot (növény, állat, tárgy, természeti jelenség, bútor), és utána arra kéri a csoport tagjait, hogy mindenki írja az egyes kategóriák mellé azt, mi szeretne lenni.

Ismerkedjünk máshogy! – Személyi adatok - Elmemozdító játék

5-15 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A csoportvezető sorban felírja a táblára azoknak az adatoknak a megnevezését, amelyekről a tagok úgy gondolják, hogy érdeklik őket.

Kacsintós gyilkos - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Mozgással összekapcsolt figyelemgyakorlat.

Érintés - Energizáló játék

4-10 fő

30 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A csoport tagjai körben ülnek. A vezető kezdi a játékot. Megszólít valakit, s ezzel egy időben valamilyen természetes mozdulattal meg is érinti. Utána valamennyien így beszélnek.

Mi lenne, ha... - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Mi lenne, ha ....

Vakvezetés párban, hang után - Elmemozdító játék

6-20 fő

30 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A bizalomjátékok egyik alap játéka

Székfoglaló - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A klasszikus székfoglaló egyik fajtája.

Színcápa - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Fogócska variáció

Hátbadöfős - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Mindenki az egyik kezét előre rakja, és fegyvert mutat, a másikat hátra rakja a hátához, nyitott tenyérrel. Mindenkinek minél több másik embert kell „lelőnie” úgy, hogy pisztolyával a tenyerébe döf.

Párban dobálós - Energizáló játék

4-40 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Sorversenyhez kiváló!

Sántikálók - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Mindegyik csapat kap egy pénzdarabot, melyet adott jelre minden csapatból az első játékos a cipője orrára helyez...

Kém a táborban - Energizáló játék

10-100 fő

60 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Egy egész tábort megmozgató játék!

Kukac - Energizáló játék

4-14 fő

15 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Ez aztán az ügyességi játék!

Foci több kapuval - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Minden mennyiségben foci!

Fakanalas foci - Kevés mozgást igénylő játék

5-15 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Foci néhány egyszerű csavarral

Gyertek haza, libuskáim! -

10-30 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Egy kis történettel tűzdelt, nagyon kreatív fogócska.

Veszélyes útszakasz végigjárás - Elmemozdító játék

4-20 fő

15 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Itt aztán kell a képzelő erő!

A Hercegúrfi vizsgája - Elmemozdító játék

5-15 fő

15 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Játékos kikérdezés

Vadász-labda - Energizáló játék

5-15 fő

30 perc

6-9
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A jó működés érzése (funkcióöröm), a kaland öröme, együttesség.