Honlapunk a kényelmesebb böngészési élmény érdekében sütiket (cookie-kat) használ.

Értettem

Játéktár

Korosztály törlés

i

óvoda: 3 - 6 éves korig

  kiscsoport: 3 - 4 éves korig

  középső csoport: 4 - 5 éves korig

  nagycsoport: 5 - 6 éves korig

ált. iskola: 6 - 14 éves korig

  alsó tagozat: 6 - 9 éves korig

  felső tagozat: 9 - 14 éves korig

középiskola: 14 - 18 éves korig

felnőtt: 18 - 99 éves korig

  fiatal felnött: 18 - 22 éves korig

  felnőtt: 23 - 99 éves korig

bármely korosztály: 1 - 99 éves korig

vagy Életkor

-tól
-ig

Helyszín

Előkészületi igény

i

0: nem szükséges, 1: gyorsan beszerezhető kellékek, 2: közepes kellékigény, 3: alapos előkészületet igényel

-tól
-ig

Létszám

-tól
-ig

Időtartam

-tól
-ig

Biztonsági kockázat

i

0: nincs kockázat, 1: minimális kockázat, 2: fizikai veszély, 3: fizikai-lelki rizikó

-tól
-ig

Játékvezető
felkészültségi igénye

i

0: azonnal használható, 1: kisebb rákészüléssel alkalmazható, 2: alaposabb rákészülést igényel, 3: utánajárást is igénylő játék

-tól
-ig

Fejlesztett képesség

i

A tanulás tanulása leírás

Kategória

i

Dramatikus játék leírás

i

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Saepe, perspiciatis reiciendis facere consequuntur provident. Aperiam, eaque, neque iure fugit eligendi tempore molestias maiores accusantium officiis rerum possimus quis aliquam beatae voluptates eveniet alias non blanditiis odio totam perferendis suscipit nulla.

Címkék (1 db)

i

alkalmazkodási készség leírás

Kulcsszó

Rendezés

i

Legújabb: a legfrissebb feltöltések a módszertani portálon.
Legjobbra értékelt: közösségünk által legjobbnak tartott feltöltések.
Ajánlott: szerkesztőink által legjobbnak vélt feltöltések.

Szűrő

Csalogató - Elmemozdító játék

12-20 fő

30 perc

12-25
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A párok megbeszélnek egy szót, külön csapatokba kerülnek. Az egyik csapat bekötött szemmel keresi majd a párját. míg a másik csapat tagjai megállnak, és csalogatják párjukat, de nem a szóval!

Változnak a családok - Ismerkedős játékok

16-32 fő

60 perc

10-25
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Minden jó családban van apa, anya, gyerekek.. Viszont a családi krízis szó elkiáltásakor új családok alakulnak.

Országjárás - Elmemozdító játék

4-20 fő

45 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Emlékezet

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Számos olyan helységnevünk van, amelyet önállóan, névszóként is használunk. A következő játékot játszhatjuk szóban is, írásban is.

Orr, száj... - Kevés mozgást igénylő játék

6-12 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Játékosok körben ülnek, középen áll a játékvezető. Így szól: orr, orr, orr, száj. Az első 3 szónál meg is fogja az orrát, amint mondja, a 4. szónál viszont az arc más részét kell megfogni.

Ország, város, fiú, lány, állat, növény, tárgy... - Elmemozdító játék

2-10 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Gondolkodási műveletek

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A játékot ketten vagy többen is játszhatják. rajzoljunk egy lapra táblázatot, a legfelső sorokba írjuk be a fogalmakat (ország, város stb.). Valaki magában mondja az ábécét, majd azt mondja stop.

Jutalom csekk - Érzékenyítő játékok

5-20 fő

45 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Csoportos beszélgetés, önismeret

Névlabda - Ismerkedős játékok

3-10 fő

15 perc

3-6
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Először mindenki elmondja a saját nevét, azután körben ülünk, s egy lufit v. tenisz labdát dobálunk egymásnak

Vándorbot - Kevés mozgást igénylő játék

5-15 fő

15 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Az őrs körben áll és egy botot adogat körbe. Egyik gyerek a körön kívül háttal áll. Szabadon mondja, hogy most. akinél megáll a bot annak feltehet egy kérdést cserkésztudással kapcsolatban.

Névjegy-játék - Dramatikus játék

5-20 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Gondolkodási műveletek

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Egyik játékos odamegy a másikhoz, bemutatkozik. Megmondja a nevét, honnan jött, foglalkozását, és hova megy. Fontos hogy a négy dolognak ugyanazzal a betűvel kell kezdődnie.

Névgombolyító - Ismerkedős játékok

6-20 fő

30 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Kommunikációs képességek, azon belül Nyelvi-kommunikáció képességek, Nem nyelvi kommunikációs képességek

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Körben ülünk. Az egyik játékos a másik csoporttársának dobja a gombolyagot miközben nevét mondja, s elmondja mit szeretett meg a másikban.

Nevettető - Dramatikus játék

4-20 fő

30 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A két csapat tagjai egymással szemben felsorakoznak. Az egyik csapat célja, megnevettetni a másik csapat minden játékosát.

Most mutasd meg! - Dramatikus játék

5-25 fő

45 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Figyelem

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Actvity mutogatás.

„Nyilvánvaló - azt hiszem - úgy képzelem” - Elmemozdító játék

5-20 fő

45 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A játékosok félkörben ülnek, valaki a félkörrel szemben foglal helyet. A félkörben ülők sorban „Nyilvánvaló, hogy...” kezdetű mondatokat mondanak a velük szemben ülőről.

Visszatekintés - Elmemozdító játék

5-15 fő

15 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Gondolkodási műveletek

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Az összejövetel végén 2 kérdésen gondolkodunk el: - Hogyan éreztem magam az összejövetel alatt? (A kérdés pontosabban az, hogy bevonódtam-e a csoportba?)- Mi történt a csoportban az összejövetel alatt

Vita-mindenkinek - Elmemozdító játék

5-15 fő

30 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Gondolkodási képességek, azon belül: Irányított gondolkodási képességek, nem irányított gondolkodási képességek

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Egy adott (eldöntendő) kérdés feltevése után megkérjük a játékosokat, hogy véleményük szerint (igen v. nem) üljenek kétfelé. ...

Viták, bírósági tárgyalások - Dramatikus játék

5-10 fő

30 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 2

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Jó gyakorlat és játék az, ha vitákat tartunk bármiféle közérdekű kérdés felett.

Vízmeditáció - Elmemozdító játék

5-20 fő

15 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Elmélkedés arról, mennyi helyen, és mennyi módon van része életünkben a víznek. Milyen fontos, milyen egyedi stb.

WC papír - Ismerkedős játékok

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A csoportnak az egész hétre egy tekercs WC-papírja van. Mindenki annyit tép le, amiről úgy gondolja, hogy elég lesz neki a tábor idejére. ...

Az én családom - Dramatikus játék

4-32 fő

30 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 1

mindenki kap 1-1 cetlit és míg a játékvezető nem jelez, addig ezeket kell cserélgetni anélkül, hogy elolvasnák.
Bizonyos idő elteltével a vezető szól, mindenki megkeresi a saját családját...

Te tetted! - Dramatikus játék

4-10 fő

15 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A játékban az a lényeg, hogy minél több módon hangsúlyozzunk, változtassuk hangmagasságunkat, a lehető legváltozatosabban mondjuk el a szöveget. Kellő kreativitással jó hangulatot teremt.

Beszélő szökőkút - Kevés mozgást igénylő játék

2-99 fő

15 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Van egy cserkész, aki úgy próbál kimondani egy szót, hogy a szája tele van vízzel. A többiek feladata kitalálni, hogy mit mond ki. Akinek sikerül kitalálni, ő mehet a helyére és ő súgja a szót, amit k

Fiktív szereplők randija - Dramatikus játék

6-16 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A feladat az, hogy a párokba rendeződött részvevők mint kommunikációs partnerek belebújjanak az általuk választott szereplők bőrébe,

Stop! - Dramatikus játék

4-15 fő

30 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Beugró - Stop trükk

Egyirányú és kétirányú kommunikáció - Elmemozdító játék

5-15 fő

30 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A csoportvezető egy önként jelentkezőt kér a demonstrátor szerepére, majd átad neki két ábrát. Mindkét ábrán síkidomok szerepeljenek, lehetőleg ugyanazok, csak más elhelyezési sorrendben.

Az ötszögtől a kerékig - Elmemozdító játék

10-25 fő

30 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Öt csoportot alakítunk, egyenként öt taggal. Minden csoport más és más kapcsolati séma szerint működik. Ezek a következők: ötszög, kereszt, ipszilon, lánc, kerék.

Kéztükrözés - Energizáló játék

6-20 fő

30 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A párok szembeállnak egymással. A csoportvezető jelére kezüket tenyérrel szembefordítják partnerük kezével.

Szóbokszolás - Elmemozdító játék

5-20 fő

30 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A játékosok párokban állnak össze, egymással szemben. Egy „menet” 30 másodpercig tart, ennek figyeléséhez kell egy stopper vagy karóra. Sokféle kategóriában lehet küzdeni.

Félelmeim és vágyaim - Energizáló játék

5-20 fő

60 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Személyes munka: minden csoporttag egy lapra lerajzolja bal kezének sziluettjét, majd beleír néhány szót vagy mondatot, amelyek olyan dolgokra vonatkoznak, amitől ő fél.

Különös kirándulás - Elmemozdító játék

5-15 fő

60 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Mindenki lefekszik hanyatt a földre, és kényelmesen elhelyezkedik. A csoportvezető közli, hogy közös utazásra invitálja őket.

Hotelportás - Elmemozdító játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Választani kell egy játékvezetőt. Papír és ceruza van a kezében, és úgy foglal helyet, hogy a játékosok ne pillanthassanak bele feljegyzéseibe. A papírjára rá vannak írva a számok egytől negyvenig.

Eszperente - Elmemozdító játék

5-15 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A játék a magyar nyelvnek azon tulajdonságán alapul, hogy olyan szavakból is lehet kerek történeteket összeállítani, amelyekben csak egyféle magánhangzó fordul elő.

Rejtély - Érzékenyítő játékok

5-15 fő

45 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Mindenki válasszon ki valakit, akinek a viselkedése leginkább rejtélyes a számára

Kukurikú - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Körbeállunk, egy ember pedig középen bekötött szemmel áll. Valakire véletlenszerűen rámutat, és azt mondja: kukurikú. Annak be kell mennie a körbe, és a bekötött szemű játékos célja, hogy elkapja őt.

Kérdezz engem! - Elmemozdító játék

5-15 fő

30 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A többieket megkérjük, hogy csukják be a szemüket, és képzeljék el, hogy odamennek a „forró székben” ülő társukhoz, a szemébe néznek, és feltesznek neki egy személyes kérdést.

Mi lenne, ha? - Elmemozdító játék

5-10 fő

30 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A csoportvezető azt a javaslatot teszi a csoporttagoknak, hogy képzeljék el először, hogy valamilyen állattá, másodszor valamilyen növénnyé...

fsfsafdsafdsafds -

3-13 fő

60 perc

18-99
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 1

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

afdfdsfdsfdsa

+ leírás

X szoba - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Az győz, aki egy helyiségben a legtöbb, a meghatározott betűvel kezdődő szót gyűjt össze.

Mosolydobás - Energizáló játék

5-20 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A csoport tagjai körben ülnek s egy kendőt dobálnak egymásnak. Az, akinek a kendőt odadobták, kedélyes kacajra fakad s addig hahotázik, míg a kendő nála van.

A csend - Elmemozdító játék

5-20 fő

45 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Próbáljunk elcsendesülni, és azután röviden fogalmazzuk meg egymásnak különböző kérdéseket.

Elfogadni vagy elutasítani - Érzékenyítő játékok

10-20 fő

30 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Elfogadás - A csoporttagok összegyűlnek, és sétálni kezdenek körbe-körbe a helyiség közepén. Egyetlen szabály van:

Minden invitálást el kell fogadni, senki sem utasítható vissza.

Molekulás - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Mindenki csukott szemmel bolyong a térben. A játékvezető kiabál egy számot, és annyi embernek kell összekapcsolódni, de a szemeket nem lehet kinyitni. Esetleg lesznek, akik kimaradnak.

Szinkronizálás - Elmemozdító játék

4-14 fő

15 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A csoport két részre oszlik. A párok egyik fele pantomimjátékot játszik, a másik fele szinkronizál.

Halandzsa - Kevés mozgást igénylő játék

10-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Ki tudja, hátha valami fontos dologról van szó!

Fele a tied! - Elmemozdító játék

6-16 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 3

Anyanyelvi kommunikáció

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A játékvezető előzetesen feladatlapot készít. Erre egymás után szólások, közmondások első részét írja. A játékosoknak meghatározott idő alatt be kell fejezni őket.

Páros kommunikáció - Elmemozdító játék

6-14 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Csak párosan

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Két játékos egymásnak háttal leül, és kb. 2-2 percben le kell festeni szavakkal a másiknak, hogy éppen mit látnak.

Körlabda - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A játékosok két csapatra oszlanak. Két kört alakítanak, egy belsőt és egy külsőt. A két kör legalább öt méter távolságra legyen egymástól. A külső kör tagjai adogatják egymásnak a labdát.

Félelem a kalapban - Érzékenyítő játékok

5-15 fő

30 perc

18-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Nem nyelvi játékról van szó, próbáljuk azokat az érzéseket leírni, amelyek itt és most vagy általában foglalkoztatják az egyes csoporttagokat.

„Én-te-ő-mi-ti-ők” - Elmemozdító játék

5-15 fő

30 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A csoportban mindenki végigmond a hat személyes névmással hat mondatot, amelyeknek kapcsolódniuk kell a csoport aktuális történéseihez.

Pletykajáték - Elmemozdító játék

5-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A játékvezető elindít egy mondatot súgva, amelyet mindenki tovább ad. Csak egyszer lehet elmondani, amit a másik ért belőle, azt kell továbbadnia. A végén az utolsó játékos elmondja, hogy mit hallott.

Szívesen lennék, Sohasem lennék - Elmemozdító játék

5-15 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A csoportvezető meghatároz öt dolgot (növény, állat, tárgy, természeti jelenség, bútor), és utána arra kéri a csoport tagjait, hogy mindenki írja az egyes kategóriák mellé azt, mi szeretne lenni.

Ismerkedjünk máshogy! – Névtanulás - Elmemozdító játék

5-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A csoport valamelyik tagja közli a nevét (lehetőleg a keresztnevét vagy azt, ahogy szeretné, hogy a többiek szólítsák). A mellette ülő megismétli a hallott nevet, és hozzáteszi a sajátját.

Ismerkedjünk máshogy! – Személyi adatok - Elmemozdító játék

5-15 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A csoportvezető sorban felírja a táblára azoknak az adatoknak a megnevezését, amelyekről a tagok úgy gondolják, hogy érdeklik őket.

Ilyenek a fiúk, ilyenek a lányok - Elmemozdító játék

5-10 fő

30 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A csoportban mindenki kap két papírlapot. Az a feladat, hogy az egyik lapra azt írják le, milyenek szerintük a lányok, a másikra pedig, hogy milyenek a fiúk.

Érintés - Energizáló játék

4-10 fő

30 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A csoport tagjai körben ülnek. A vezető kezdi a játékot. Megszólít valakit, s ezzel egy időben valamilyen természetes mozdulattal meg is érinti. Utána valamennyien így beszélnek.

A Hercegúrfi vizsgája - Elmemozdító játék

5-15 fő

15 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Játékos kikérdezés

Küldönc - Ismerkedős játékok

8-16 fő

15 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Alapvető ismertek elsajátítása játékos formában