Honlapunk a kényelmesebb böngészési élmény érdekében sütiket (cookie-kat) használ.

Értettem

Játéktár

Korosztály törlés

i

óvoda: 3 - 6 éves korig

  kiscsoport: 3 - 4 éves korig

  középső csoport: 4 - 5 éves korig

  nagycsoport: 5 - 6 éves korig

ált. iskola: 6 - 14 éves korig

  alsó tagozat: 6 - 9 éves korig

  felső tagozat: 9 - 14 éves korig

középiskola: 14 - 18 éves korig

felnőtt: 18 - 99 éves korig

  fiatal felnött: 18 - 22 éves korig

  felnőtt: 23 - 99 éves korig

bármely korosztály: 1 - 99 éves korig

vagy Életkor

-tól
-ig

Helyszín

Előkészületi igény

i

0: nem szükséges, 1: gyorsan beszerezhető kellékek, 2: közepes kellékigény, 3: alapos előkészületet igényel

-tól
-ig

Létszám

-tól
-ig

Időtartam

-tól
-ig

Biztonsági kockázat

i

0: nincs kockázat, 1: minimális kockázat, 2: fizikai veszély, 3: fizikai-lelki rizikó

-tól
-ig

Játékvezető
felkészültségi igénye

i

0: azonnal használható, 1: kisebb rákészüléssel alkalmazható, 2: alaposabb rákészülést igényel, 3: utánajárást is igénylő játék

-tól
-ig

Fejlesztett képesség

i

A tanulás tanulása leírás

Kategória

i

Dramatikus játék leírás

i

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Saepe, perspiciatis reiciendis facere consequuntur provident. Aperiam, eaque, neque iure fugit eligendi tempore molestias maiores accusantium officiis rerum possimus quis aliquam beatae voluptates eveniet alias non blanditiis odio totam perferendis suscipit nulla.

Címkék (1 db)

i

alkalmazkodási készség leírás

Kulcsszó

Rendezés

i

Legújabb: a legfrissebb feltöltések a módszertani portálon.
Legjobbra értékelt: közösségünk által legjobbnak tartott feltöltések.
Ajánlott: szerkesztőink által legjobbnak vélt feltöltések.

Szűrő

Jurtakör - Koncentrációt segítő játék

8-20 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Végigszámolják a csoportot: páros számú játékosnak kell lenni (a játékvezető be- vagy kimegy). Majd lassan és óvatosan a páros számúak előre-, (közben) a páratlan számúak hátradőlnek, amennyire csak l

Jutalom csekk - Érzékenyítő játékok

5-20 fő

45 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Csoportos beszélgetés, önismeret

Nyíló kapuk - Koncentrációt segítő játék

10-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A csoport tagjai két sorban jó karnyújtásnyira egymással szemben felsorakoznak és megfogják a szemben álló partnerük kezét. Minden ilyen kézpár egy kapu. A játékos előtt ki kell nyitni a kaput.

Nyertem! - Elmemozdító játék

5-20 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Körben kell állni. Mindenkinek be kell tenni mind a két kezét (összezárva, egymáshoz rakva, a hüvelykujj szabad legyen) a körbe. Aki kezdi a játékot, mond egy számot. (Gyorsaság, figyelemfejlesztés)

Nincsen párom - Dramatikus játék

10-20 fő

45 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Emlékezet

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Énekes, táncos játék, hely- és párcserével.

Névlabda - Ismerkedős játékok

3-10 fő

15 perc

3-6
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Először mindenki elmondja a saját nevét, azután körben ülünk, s egy lufit v. tenisz labdát dobálunk egymásnak

Vakvezetés - Koncentrációt segítő játék

10-30 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Kültéri

Előkészületi igény: 2

Egyik részének bekötjük a szemét, a másik része pedig megfogja a bekötött szeműek közül valakinek a kezét és végigvezeti az akadálypályán. Elöl halad a csoportvezető, utána sorban a párok.

Vadász, nő, medve - Szórakoztató játék

2-10 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Mikor megfordul a cserkész vagy vadásznak tetteti magát (puskát fog), vagy nőt tettet (nyájasan néz az ellenfélre, legyezi a haját), vagy medvét idéz (kezeit felrartja mintha karmok lennének).

4 láb, 2 kéz - Energizáló játék

10-30 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A játékvezető megmondja, hogy a csapatból mi érintkezhet a talajjal

3 percig figyelni a másikat - Érzékenyítő játékok

4-10 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Párokba kell rendeződni, majd 3 percig csak csendben kell ülni, és a másikat figyelni. Azután megbeszélni a tapasztalatokat.

„Nyilvánvaló - azt hiszem - úgy képzelem” - Elmemozdító játék

5-20 fő

45 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A játékosok félkörben ülnek, valaki a félkörrel szemben foglal helyet. A félkörben ülők sorban „Nyilvánvaló, hogy...” kezdetű mondatokat mondanak a velük szemben ülőről.

„Híres ember vagyok...” - Energizáló játék

5-15 fő

30 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A kiscsoportban mindenki elmond egy történetet arról, hogyan lett híres ember, ki miben ért el kimagasló eredményeket, mit értékelnek benne leginkább, hogyan érzi magát így, híres emberként.

„A” hangot adni - Energizáló játék

5-40 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Egyenként, egyfolytában, minél hosszabb ideig kell kiadni az A hangot, és az időt mérni. Amikor az egyik abbahagyja, előtte jelez, és már kezdi is a következő.

Hátra a nyakkendőt - Energizáló játék

10-20 fő

30 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A nyakkendőt farok ként betesszük a nadrágba, hogy rendesen lógjon ki. Két csapatra oszlunk fel, mint a két csapatnak meg kell legyen a kapuja amit kővel ki lehet jelölni.

Viták, bírósági tárgyalások - Dramatikus játék

5-10 fő

30 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 2

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Jó gyakorlat és játék az, ha vitákat tartunk bármiféle közérdekű kérdés felett.

Vizes lufi dobálós - Közösségfejlesztő játékok

10-20 fő

30 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Kültéri

Előkészületi igény: 1

A lényeg, hogy vízzel töltött lufikat dobálunk egymásra . Ugyanannyi lufival kezdi a két csapat. Ha valakin szétloccsant egy lufi, az átáll a másik csapatba.

x ember, x láb - Koncentrációt segítő játék

10-20 fő

30 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A játékosok sétálgatnak a teremben, majd a játékvezető különböző utasításokat mond: 4 ember, 3 láb. Ekkor 4 embernek kell összekapaszkodnia úgy, hogy csak 3 láb van a földön.

x kéz x láb - Elmemozdító játék

4-20 fő

15 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A csoportnak úgy kell eljutni egyik ponttól a másikig (lehetőleg legyen legalább 5 méteres a táv) hogy egyszerre csak egy meghatározott számú kéz és láb érintheti a talajt.

Zenekar - Dramatikus játék

10-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Zenekar imitáció.

Zenére fakanál adogatós - Kevés mozgást igénylő játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A játékosok körbe állnak, és adogatnak egy fakanalat. A cél, hogy minél gyorsabban add tovább a fakanalat. Ugyanis, zene megy közben, és bármikor leállíthatják. Ha a zene leáll, kiesik, akinél a kanál

Zim-zum-bum - Energizáló játék

6-20 fő

30 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Igen hasonló az asztalcsapkodós játékhoz, de viccesebb és terepen jobban játszható

Zsineg kígyó - Kevés mozgást igénylő játék

4-8 fő

15 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Őrsök közötti csomózási verseny.

Számos - Elmemozdító játék

10-40 fő

30 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Figyelem

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A csapatok célja hogy a játékvezető által mondott számot a csapattagok úgy hozzák össze a fejükre ragasztott cetlire írt számmal,hogy közben nem kommunikálhatnak, semmilyen módon.

Zsipp-Zsupp - Energizáló játék

5-15 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A játékosnak el kell kapnia a labdát, és ha zsipp-et hallott a jobb oldali, ha zsupp-ot a bal oldali szomszédjának kell a nevét mondani.

Névsor - Ismerkedős játékok

4-10 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 2

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A feladat: a nevek egyszeri elmondása után névsorba állni a székeken úgy, hogy senki nem léphet le a földre. Miközben tülekedünk, rákérdezhetünk társaink nevére ezzel is segítve memorizálásukat.

Egyirányú és kétirányú kommunikáció - Elmemozdító játék

5-15 fő

30 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A csoportvezető egy önként jelentkezőt kér a demonstrátor szerepére, majd átad neki két ábrát. Mindkét ábrán síkidomok szerepeljenek, lehetőleg ugyanazok, csak más elhelyezési sorrendben.

Az ötszögtől a kerékig - Elmemozdító játék

10-25 fő

30 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Öt csoportot alakítunk, egyenként öt taggal. Minden csoport más és más kapcsolati séma szerint működik. Ezek a következők: ötszög, kereszt, ipszilon, lánc, kerék.

Szamárfogat - Energizáló játék

6-20 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Két ember szamár lesz (egyik a feje, másik a derekát fogva lehajol, és így lesz a szamár háta). A harmadik embernek fel kell ülni a szamár hátára, és így kell elmenni a célig.

Kéztükrözés - Energizáló játék

6-20 fő

30 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A párok szembeállnak egymással. A csoportvezető jelére kezüket tenyérrel szembefordítják partnerük kezével.

Testbeszéd párokban - Elmemozdító játék

4-20 fő

30 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

1. Páros küzdelem: a pár tagjai nem érintik meg egymást, de úgy tesznek, mintha küzdenének egymással. Fontos a mozdulatok összehangoltsága.

Szóbokszolás - Elmemozdító játék

5-20 fő

30 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A játékosok párokban állnak össze, egymással szemben. Egy „menet” 30 másodpercig tart, ennek figyeléséhez kell egy stopper vagy karóra. Sokféle kategóriában lehet küzdeni.

Stop! - Elmemozdító játék

5-20 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A játékosok körbeállnak, ketten bemennek középre, és elkezdenek megjeleníteni egy helyzetet. Közben beszélhetnek, mozoghatnak is.

Hátrajzolás - Elmemozdító játék

5-20 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Több csoportba osztjuk a résztvevőket, az egyes csoportok egymás mögé ülnek sorba. Az első kap egy rajzot, amelyet át kell rajzolnia, és hátra adni a következőnek. Neki szintén át kell rajzolni...

Félelmeim és vágyaim - Energizáló játék

5-20 fő

60 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Személyes munka: minden csoporttag egy lapra lerajzolja bal kezének sziluettjét, majd beleír néhány szót vagy mondatot, amelyek olyan dolgokra vonatkoznak, amitől ő fél.

Különös kirándulás - Elmemozdító játék

5-15 fő

60 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Mindenki lefekszik hanyatt a földre, és kényelmesen elhelyezkedik. A csoportvezető közli, hogy közös utazásra invitálja őket.

Labdás fogó - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

A játékosok közül kijelölünk 5 fogót, akik kapnak 3 labdát. A többiek a kijelölt térben futkározhatnak.

Lepkevadászat - Elmemozdító játék

5-50 fő

60 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 2

Rajzolt lepkéket elrejtünk a helyszín különböző pontjain. Aki a legtöbbet megtalálja, az győz.

Hányféle hangot hallasz 1 perc alatt - Elmemozdító játék

5-15 fő

30 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Mindenkinek hanyatt vagy hasra kell feküdni a földön, és teljesen csendben maradni 1 percig. A feladat az, hogy mindenki számolja meg, hányféle hangot hallott maga körül.

Milyen szobor ez? - Elmemozdító játék

5-15 fő

30 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Csapatonként egy-két játékos a terem egyik sarkában megbeszéli, hogy ki milyen tulajdonságot személyesítsen meg.

Körfogó - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Körpályát alakítunk, úgy hogy a játékosok legalább 2 méterre legyenek egymástól. Mindenki az előtte álló felé fordul. A játékvezető sípszavára futva elindulnak e kör kerületén.

Ingó céltábla - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

A játékvezető egy faághoz erősített hosszabb zsinegre konzervdobozt köt. De köthet hálóba rakott labdát is. Minden játékos gyúr magának három hógolyót.

Eszperente - Elmemozdító játék

5-15 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A játék a magyar nyelvnek azon tulajdonságán alapul, hogy olyan szavakból is lehet kerek történeteket összeállítani, amelyekben csak egyféle magánhangzó fordul elő.

Ritmuskopogtatás - Elmemozdító játék

5-15 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Aki mind eltalálta, vagy legalábbis a legtöbbet, az a nyertes!

Fiatalodási séta - Elmemozdító játék

5-20 fő

30 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A játékosok keresztül-kasul járkálnak a helyiségben. Kezdéskor 90 évesek.

Hirdetés - Elmemozdító játék

5-20 fő

30 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Üres papírlapokat osztunk ki. A résztvevők feladata, hogy rövid, néhány mondatos hirdetést írjanak, amelyben társat keresnek, ki-ki olyan társat (például barátot, útitársat, férjet, feleséget, szülőt)

Árnyképek - Energizáló játék

5-15 fő

30 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 2

A közönséget a színészektől egy kifeszített lepedő választja el. A nézőtér sötét, míg a színpadon lámpát (gyertyát) helyezünk el úgy, hogy az a színészek alakjának az árnyékát a lepedőre vetítse.

Átkelés a folyón - Energizáló játék

10-20 fő

30 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Amelyik csapat előbb áll teljes létszámmal a túlsó parton, az nyer.

Angol grimbusz - Energizáló játék

4-14 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 2

A csalogató egy kaviccsal teli skatulyát zörget, a kergető pedig egy kitömött zsákkal igyekszik oldalba találni a középpont körül szaladó csalogatót.

Bikaviadal - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A többi játékos, a torreádorok serege igyekszik a bika hátáról a nyakkendőt leszedni, akit a bika megérint, az kiesik a játékból.

Gyűrűkeresés - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Egy gyűrűt zsinegre fűzünk, a zsineg két végét összekötjük. A játékosok szoros körbe állnak, elöl tartott kezükbe veszik a zsineget és zárt marokba láthatatlanul csúsztatják tetszés szerinti irányban.

Orr, száj ... - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A körben ülő játékosok feladata az, hogy mindazt utánacsinálják a vezetőnek, amit az mond, és ne hagyják magukat megtéveszteni attól, amit csinál. Aki hibázik, kiesik a játékból, vagy zálogot ad.

Rejtély - Érzékenyítő játékok

5-15 fő

45 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Mindenki válasszon ki valakit, akinek a viselkedése leginkább rejtélyes a számára

Kukurikú - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Körbeállunk, egy ember pedig középen bekötött szemmel áll. Valakire véletlenszerűen rámutat, és azt mondja: kukurikú. Annak be kell mennie a körbe, és a bekötött szemű játékos célja, hogy elkapja őt.

Mi lenne, ha? - Elmemozdító játék

5-10 fő

30 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A csoportvezető azt a javaslatot teszi a csoporttagoknak, hogy képzeljék el először, hogy valamilyen állattá, másodszor valamilyen növénnyé...

Varázsló - Energizáló játék

10-100 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Akit a varázsló megérint, az sóbálvánnyá változik, vagyis abban a pozícióban kell maradnia, amelyben megérintették.

Számbeszéd - Elmemozdító játék

5-20 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Százig be kell fejezni egy jelenetet, és előbb nem lehet abbahagyni!

X szoba - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Az győz, aki egy helyiségben a legtöbb, a meghatározott betűvel kezdődő szót gyűjt össze.

Borstörés - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Két szemben álló játékos becsukott ökleit egy másra rakja, úgy, hogy mindegyik játékosnak alul van a bal ökle, felül a jobb.

Ló, lovas - Energizáló játék

4-10 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 2

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

A két ló négykézlábra áll, háttal egymásnak. A két lovas egymással szemben, vagyis fordítva ül a ló hátára. A botot megmarkolják a levegőben.

Kör terpesz fogó - Energizáló játék

5-50 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Körben állunk, mindenki terpeszben, a kör teljesen zárt. Van egy fogó és egy menekülő a kör közepén.

Keresztfogó - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Egy kijelölt fogó valakit a többiek közül nevén szólítva, azonnal üldözni kezd. Egy harmadik játékos kedvező pillanatban, a kettő közt átszalad, miáltal az lesz üldözött, s a másik mentesül.

Térképes KIM játék - Elmemozdító játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A vezető a térképen bizonyos területet körülrajzol. A játékosok két percig nézik és megfigyelik mindazt, ami ezen a kijelölt részen látható.

Folytasd a szót - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A cserkészek körben ülnek. A vezető sípol egy Morse-betűt. A mellette ülő cserkész azonnal egy olyan betűt sípol, mely az előző betűhöz kapcsolva egy szónak az elejét képezheti.

A csend - Elmemozdító játék

5-20 fő

45 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Próbáljunk elcsendesülni, és azután röviden fogalmazzuk meg egymásnak különböző kérdéseket.

Molekulás - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Mindenki csukott szemmel bolyong a térben. A játékvezető kiabál egy számot, és annyi embernek kell összekapcsolódni, de a szemeket nem lehet kinyitni. Esetleg lesznek, akik kimaradnak.

Térdvöröspecsenye - Energizáló játék

4-14 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Két játékos leül szemben egymással. Az egyes játékos a kettes játékos térdére helyezi kezeit tenyérrel lefelé, a kettes játékos pedig saját térde mellé helyezi kezeit tenyérrel lefelé.

Hordódöngetés - Energizáló játék

5-15 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Ha sikerül feldönteni a hordót, helyet cserél a két csapat. Ha sokáig nem sikerül feldönteni, új csapatokat választunk, hogy jobban eloszoljanak az erők.

Ki húz jobban? - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Három cserkészt egyenlő szárú háromszög alakban kötéllel összekötünk, de úgy, hogy egyik a másiktól legalább 2-5 méterre legyen.

Ismételjük a történelmet - Elmemozdító játék

5-15 fő

15 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Sok apró cédulát készítünk keménypapírból. Az egyik oldalára egy történelmi évszám, a másik oldalára az ennek megfelelő történelmi esemény megnevezése kerül (pl.: 1526 – Mohácsi vész).

Gúzsbakötött felelet - Elmemozdító játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A játékvezető tetszés szerinti kérdéseket tesz fel a versenyzőknek, a választás módja viszont meghatározott

Szinkronizálás - Elmemozdító játék

4-14 fő

15 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A csoport két részre oszlik. A párok egyik fele pantomimjátékot játszik, a másik fele szinkronizál.

Halandzsa - Kevés mozgást igénylő játék

10-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Ki tudja, hátha valami fontos dologról van szó!

Mozdítsd ki a társad! – Aligátorharc - Energizáló játék

4-14 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A csoport tagjai párosával, egymással szemben, hason fekszenek. A földön bal kezükre támaszkodva, egymás jobb kezét megfogva, próbálják a társukat kimozdítani egyensúlyából.

Fele a tied! - Elmemozdító játék

6-16 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 3

Anyanyelvi kommunikáció

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A játékvezető előzetesen feladatlapot készít. Erre egymás után szólások, közmondások első részét írja. A játékosoknak meghatározott idő alatt be kell fejezni őket.

Páros kommunikáció - Elmemozdító játék

6-14 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Csak párosan

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Két játékos egymásnak háttal leül, és kb. 2-2 percben le kell festeni szavakkal a másiknak, hogy éppen mit látnak.

Kártyanaptár dobálás - Kevés mozgást igénylő játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Kellő távolságban levő kis kosárba minél több kártyanaptárt kell beledobni. Lehet adott számúból minél többet, vagy adott idő alatt minél többet.

Gyűrűadogatás - Energizáló játék

6-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Cél: minél gyorsabban eljuttatni az utolsóhoz a gyűrűt (függönykarikát), átadogatva a szívószállal úgy, hogy kézzel hozzáérni, segíteni nem szabad.

Vedlő kígyó - Energizáló játék

5-10 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Ez a tornagyakorlatnak beillő játék sok hajlékonyságot követel. Ha a játékosok ügyesen oldják meg a feladatot és elég gyorsan, akkor a kígyó vedlését ábrázolja a játék.

Körlabda - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A játékosok két csapatra oszlanak. Két kört alakítanak, egy belsőt és egy külsőt. A két kör legalább öt méter távolságra legyen egymástól. A külső kör tagjai adogatják egymásnak a labdát.

Lopják a szőlőt - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A fogó, a csősz, földön fekve alvást színlel, mialatt a többiek körbejárják, és csipkedik körülötte a füvet (lopják a szőlőt).

Mi a változás? - Elmemozdító játék

5-10 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Különböző tárgyakat sorba rakunk az asztalon. Egy percig nézik ezt a játékosok, utána kimennek.

Félelem a kalapban - Érzékenyítő játékok

5-15 fő

30 perc

18-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Nem nyelvi játékról van szó, próbáljuk azokat az érzéseket leírni, amelyek itt és most vagy általában foglalkoztatják az egyes csoporttagokat.

„Én-te-ő-mi-ti-ők” - Elmemozdító játék

5-15 fő

30 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A csoportban mindenki végigmond a hat személyes névmással hat mondatot, amelyeknek kapcsolódniuk kell a csoport aktuális történéseihez.

Vízhordás - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

6-9
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Vizet kell hordani egy kis pohár segítségével egy lavórba, megadott pályán.

Pletykajáték - Elmemozdító játék

5-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A játékvezető elindít egy mondatot súgva, amelyet mindenki tovább ad. Csak egyszer lehet elmondani, amit a másik ért belőle, azt kell továbbadnia. A végén az utolsó játékos elmondja, hogy mit hallott.

Szívesen lennék, Sohasem lennék - Elmemozdító játék

5-15 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A csoportvezető meghatároz öt dolgot (növény, állat, tárgy, természeti jelenség, bútor), és utána arra kéri a csoport tagjait, hogy mindenki írja az egyes kategóriák mellé azt, mi szeretne lenni.

Ismerkedjünk máshogy! – Névtanulás - Elmemozdító játék

5-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A csoport valamelyik tagja közli a nevét (lehetőleg a keresztnevét vagy azt, ahogy szeretné, hogy a többiek szólítsák). A mellette ülő megismétli a hallott nevet, és hozzáteszi a sajátját.

Ismerkedjünk máshogy! – Személyi adatok - Elmemozdító játék

5-15 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A csoportvezető sorban felírja a táblára azoknak az adatoknak a megnevezését, amelyekről a tagok úgy gondolják, hogy érdeklik őket.

Tabló - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Szabad mozgásból adott jelre mozgásstop, majd a megállás után kötött, általában rövid időn belül kell egész csoportos tablót, vagyis állóképet létrehozni.

Ilyenek a fiúk, ilyenek a lányok - Elmemozdító játék

5-10 fő

30 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A csoportban mindenki kap két papírlapot. Az a feladat, hogy az egyik lapra azt írják le, milyenek szerintük a lányok, a másikra pedig, hogy milyenek a fiúk.

Kacsintós gyilkos - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Mozgással összekapcsolt figyelemgyakorlat.

Érintés - Energizáló játék

4-10 fő

30 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A csoport tagjai körben ülnek. A vezető kezdi a játékot. Megszólít valakit, s ezzel egy időben valamilyen természetes mozdulattal meg is érinti. Utána valamennyien így beszélnek.

Mi lenne, ha... - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Mi lenne, ha ....

Vakvezetés párban, hang után - Elmemozdító játék

6-20 fő

30 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A bizalomjátékok egyik alap játéka

Székfoglaló - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A klasszikus székfoglaló egyik fajtája.

Színcápa - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Fogócska variáció

Hátbadöfős - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Mindenki az egyik kezét előre rakja, és fegyvert mutat, a másikat hátra rakja a hátához, nyitott tenyérrel. Mindenkinek minél több másik embert kell „lelőnie” úgy, hogy pisztolyával a tenyerébe döf.

Párban dobálós - Energizáló játék

4-40 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Sorversenyhez kiváló!

Sántikálók - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Mindegyik csapat kap egy pénzdarabot, melyet adott jelre minden csapatból az első játékos a cipője orrára helyez...

Kém a táborban - Energizáló játék

10-100 fő

60 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Egy egész tábort megmozgató játék!

Kukac - Energizáló játék

4-14 fő

15 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Ez aztán az ügyességi játék!

Foci több kapuval - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Minden mennyiségben foci!

Fakanalas foci - Kevés mozgást igénylő játék

5-15 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Foci néhány egyszerű csavarral

Gyertek haza, libuskáim! -

10-30 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Egy kis történettel tűzdelt, nagyon kreatív fogócska.

Világtájak - Energizáló játék

4-14 fő

15 perc

6-9
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Egy gyors tanuló játék a világtájakra.

Mozdítsd ki a társad! – Billentő - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 2

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Egy tökéletes kezdő játék.

Veszélyes útszakasz végigjárás - Elmemozdító játék

4-20 fő

15 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Itt aztán kell a képzelő erő!

A Hercegúrfi vizsgája - Elmemozdító játék

5-15 fő

15 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Játékos kikérdezés

Vadász-labda - Energizáló játék

5-15 fő

30 perc

6-9
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A jó működés érzése (funkcióöröm), a kaland öröme, együttesség.

Küldönc - Ismerkedős játékok

8-16 fő

15 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Alapvető ismertek elsajátítása játékos formában