Honlapunk a kényelmesebb böngészési élmény érdekében sütiket (cookie-kat) használ.

Értettem

Játéktár

Korosztály törlés

i

óvoda: 3 - 6 éves korig

  kiscsoport: 3 - 4 éves korig

  középső csoport: 4 - 5 éves korig

  nagycsoport: 5 - 6 éves korig

ált. iskola: 6 - 14 éves korig

  alsó tagozat: 6 - 9 éves korig

  felső tagozat: 9 - 14 éves korig

középiskola: 14 - 18 éves korig

felnőtt: 18 - 99 éves korig

  fiatal felnött: 18 - 22 éves korig

  felnőtt: 23 - 99 éves korig

bármely korosztály: 1 - 99 éves korig

vagy Életkor

-tól
-ig

Helyszín

Előkészületi igény

i

0: nem szükséges, 1: gyorsan beszerezhető kellékek, 2: közepes kellékigény, 3: alapos előkészületet igényel

-tól
-ig

Létszám

-tól
-ig

Időtartam

-tól
-ig

Biztonsági kockázat

i

0: nincs kockázat, 1: minimális kockázat, 2: fizikai veszély, 3: fizikai-lelki rizikó

-tól
-ig

Játékvezető
felkészültségi igénye

i

0: azonnal használható, 1: kisebb rákészüléssel alkalmazható, 2: alaposabb rákészülést igényel, 3: utánajárást is igénylő játék

-tól
-ig

Fejlesztett képesség

i

A tanulás tanulása leírás

Kategória

i

Dramatikus játék leírás

i

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Saepe, perspiciatis reiciendis facere consequuntur provident. Aperiam, eaque, neque iure fugit eligendi tempore molestias maiores accusantium officiis rerum possimus quis aliquam beatae voluptates eveniet alias non blanditiis odio totam perferendis suscipit nulla.

Címkék (1 db)

i

alkalmazkodási készség leírás

Kulcsszó

Rendezés

i

Legújabb: a legfrissebb feltöltések a módszertani portálon.
Legjobbra értékelt: közösségünk által legjobbnak tartott feltöltések.
Ajánlott: szerkesztőink által legjobbnak vélt feltöltések.

Szűrő

Változnak a családok - Ismerkedős játékok

16-32 fő

60 perc

10-25
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Minden jó családban van apa, anya, gyerekek.. Viszont a családi krízis szó elkiáltásakor új családok alakulnak.

Kama - Mozgós ügyességi játék

10-30 fő

60 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Kültéri

Előkészületi igény: 1

A játék menete a következő. Két csapatra osztjuk a résztvevőket. A kezdő csapat feláll a félpályán, a másik csapat pedig a saját térfelén. A kezdő csapat egyik tagja elhajítja a labdát, majd a másik

Kakas viadal - Koncentrációt segítő játék

2-10 fő

15 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Egyszerre 2-en vannak bent a körben, fél lábra kell állni, kezeket hátra kell rakni.
Az győz, aki ki tudja lökni vagy mindkét lábra tudja kényszeríteni a másikat.

Jégfogó - Mozgós ügyességi játék

5-30 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Kinevezünk egy fogót, a többiek előle menekülnek. Ha a fogó megérint egy játékost, az azonnal lefagy, mozdulatlanná válik, míg egy élő játékos meg nem érinti.

Kacsa-liba - Koncentrációt segítő játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Körbe leülünk, kivéve egy valakit. ő körbe sétál, és mindenkinek megérinti a fejét, és azt mondja: kacsa. mikor valakit megérintve azt mondja: liba, felpattan, és vele ellentétes irányban elkezd futni

Nyíló kapuk - Koncentrációt segítő játék

10-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A csoport tagjai két sorban jó karnyújtásnyira egymással szemben felsorakoznak és megfogják a szemben álló partnerük kezét. Minden ilyen kézpár egy kapu. A játékos előtt ki kell nyitni a kaput.

Szellemhunyó - Energizáló játék

5-10 fő

30 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A szellem bekötött szemmel belép a sötét szobába. Ha elkap valakit, az a következő szellem. A szellemet párnával ütni ér! A játék kizárólag sötétben játszható!

Vérengzés - Érzékenyítő játékok

10-30 fő

30 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Négykézlábas játék

Vadászok és vércsék - Mozgós ügyességi játék

10-25 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A vércsék egy sorba állnak futásra készen, a vadászok pedig mögöttük 2-3 lépésnyire állva helyezkednek el. A vadászok három tapssal hármat lőnek, a harmadik lövésre a vércsék nekiiramodnak, a vadászok

Üvegpörgetés - Koncentrációt segítő játék

5-20 fő

15 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A gyerekek leülnek egy nagy körbe. Egyikük állva marad és a körön kívül helyezkedik el. A flakont a kör közepére helyezik és megpörgetik. Amikor megáll, az a két játékos, aki felé a flakon nyaka illet

Várasdi - Koncentrációt segítő játék

5-20 fő

30 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

vár két rövidebb oldalán helyezkedik el a két dobó, a várban pedig a kopók vannak. A két dobó feladata, hogy dobálják egymásnak a labdát.

Vámpír - Koncentrációt segítő játék

5-15 fő

30 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 2

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Mindenki beköti a szemét a nyakkendőjével, majd az őv kijelöli a vámpírt, utána ő is beköti a szemét. A vámpír célja megharapni a többieket és ezáltal vámpírrá tenni őket.

Tíz passz - Mozgós ügyességi játék

10-20 fő

30 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Két csapat játszik egymás ellen. Egy labdát dobálva passzolnak egymásnak a csapat tagok. A cél az, hogy tíz passzig eljussanak, ekkor pontot kapnak. Előre határozzuk, hogy hány pontig játszunk.

V.I.P. Buldog - Közösségfejlesztő játékok

10-20 fő

30 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Nekik egy céljuk van, az ellenfél V.I.P. emberét meg kell érinteniük, ezzel megakadályozva annak az átjutását a pálya másik oldalára.

Üvegkerülő - Kevés mozgást igénylő játék

2-10 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Az üvegeket lerakjuk össze-vissza a földre. Kérünk egy bátor jelentkezőt, aki jól szemügyre veszi az üvegek helyzetét. Ezután bekötjük a szemét, jól megforgatjuk, majd beállítjuk irányba....

Ugráló verebek - Koncentrációt segítő játék

5-15 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Rajzoljunk egy 6-8 méter átmérőjű kört, szórjuk el benne a zacskó tartalmát. Ez lesz a madáreledel. Válasszunk ki egy játékost, ő lesz a nagymadár. Beáll, a körbe....

Mozdítsd ki a társad! – Érintsd meg a társad! - Koncentrációt segítő játék

2-10 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Jobb kezüket a hüvelykujjnál fogva összekulcsolják úgy, hogy a mutatóujjukat kinyújtva a másiknak szegezhessék. Ezzel próbálják egymást megérinteni. Az nyer, aki megérinti a társát.

Mozdítsd ki a társad! – A tenyerek harca - Energizáló játék

2-100 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A tenyerüket vállmagasságban a társ felé irányítva emelik. Megpróbálják egymást az egyensúlyból kimozdítani. Csak a tenyerek találkozhatnak, csak ezek érintkezésével szabad a másikat kimozdítani.

Hátra a nyakkendőt - Energizáló játék

10-20 fő

30 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A nyakkendőt farok ként betesszük a nadrágba, hogy rendesen lógjon ki. Két csapatra oszlunk fel, mint a két csapatnak meg kell legyen a kapuja amit kővel ki lehet jelölni.

Vizes lufi dobálós - Közösségfejlesztő játékok

10-20 fő

30 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Kültéri

Előkészületi igény: 1

A lényeg, hogy vízzel töltött lufikat dobálunk egymásra . Ugyanannyi lufival kezdi a két csapat. Ha valakin szétloccsant egy lufi, az átáll a másik csapatba.

Vízhordó verseny - Koncentrációt segítő játék

5-10 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

A vízzel telt vödröt jó messzire tesszük, s mindegyik játékos kiskanállal a pohártól indul vezényszóra, és semmi mást nem kell csinálniuk, mint a vödörből kiskanállal telehordani a poharukat.

Vízi csata - Koncentrációt segítő játék

2-12 fő

30 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A két csapat feláll egymással szemben, a lovasok felmásznak a lovak nyakába. A játékvezető jelére rohamra indulnak a csapatok: a lovasok igyekeznek a másik csapat lovasait a vízbe rántani.

Vízi játék - Közösségfejlesztő játékok

5-20 fő

30 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

A csapattagoknak egymás között 10 passzolást kell elérniük anélkül, hogy az ellenfél csapat megszerezné a labdát.

x kéz x láb - Elmemozdító játék

4-20 fő

15 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A csoportnak úgy kell eljutni egyik ponttól a másikig (lehetőleg legyen legalább 5 méteres a táv) hogy egyszerre csak egy meghatározott számú kéz és láb érintheti a talajt.

X-láb, egy láb, guggolás - Koncentrációt segítő játék

5-20 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Nagy körbe állunk, kis távolságra egymástól. Az egyik játékos a labdát átdobja egy másiknak. Az elkapja, s továbbhajítja a következőnek.
Aki először elejti: a lábát keresztbe teszi, ...

Zálogos-fogó - Mozgós ügyességi játék

5-15 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Azt kell mindenkinek kergetnie, akinek a záloga nála van, ha megfogta, a megfogottnak oda kell adnia azt a zálogot, ami nála van… Akit megfogtak, kiesett, az győz, aki a legtöbb zálogot gyűjti be.

Zenére fakanál adogatós - Kevés mozgást igénylő játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A játékosok körbe állnak, és adogatnak egy fakanalat. A cél, hogy minél gyorsabban add tovább a fakanalat. Ugyanis, zene megy közben, és bármikor leállíthatják. Ha a zene leáll, kiesik, akinél a kanál

Zim-zum-bum - Energizáló játék

6-20 fő

30 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Igen hasonló az asztalcsapkodós játékhoz, de viccesebb és terepen jobban játszható

Zokni-csúzli - Koncentrációt segítő játék

5-10 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Mindenki leveszi a zokniját, és start-ra elkezdi lőni a zoknijait a többiekre. Ahányszor eltaláltak, annyi pontod lesz, minél kevesebb, annál jobb

Zoknidobálás 02 - Koncentrációt segítő játék

10-20 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

A játék célja, hogy az összes zoknit az ellenfél térfelére juttassák át a madzag fölött. Lehet egyszerre többet is átdobni.

Zsákbanfutás - Koncentrációt segítő játék

6-30 fő

15 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Figyelem

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Az elsők beleállnak a zsákba és sípszóra megkerülik a 20-30 méterre lévő botot. Ha visszaérkeztek jön a következő.

Zsineg kígyó - Kevés mozgást igénylő játék

4-8 fő

15 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Őrsök közötti csomózási verseny.

Szabadulj ahogy tudsz! - Mozgós ügyességi játék

6-10 fő

15 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 2

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Beállunk valaki köré vállfogással egy szoros körbe. aki középen van, annak ki kell jutni valahogyan körből a vállak felett....

Vadkörte II. - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Egy adott cél kijelölése után fák, bokrok között szlalomozva kell eljutni a célig futva, majd vissza. közben a kezek tarkón, és hangosan kell kiáltani, hogy vadkörte, vadkörte.

Körbe bejutós - Közösségfejlesztő játékok

8-30 fő

30 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Játékosok körbe állnak, összekapaszkodnak, 3-4 játékos a körön kívül marad, nekik be kell jutni a lábak között, vagy a vállakon át.

Parázsfutás - Koncentrációt segítő játék

10-30 fő

30 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A játékvezető (vagy egy kijelölt ember) bekiabál egy számot. Annak a párnak fel kell pattannia és a többiek lábait átugrálva vissza kell futnia a saját helyére

Francia nyakkendős - Koncentrációt segítő játék

6-30 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Két csapat igyekszik a középen lévő nyakkendőt megszerezni és a saját vonala mögé juttatni.

Fagyi fogó - Energizáló játék

5-20 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A fogónak minél hamarabb elfogni mindenkit, és fagyivá változtatni. A menekülőknek figyelni az elfogottakra, és az így keletkező olvadozó fagyikat kiszabadítani.

Pénzes helycserélős - Koncentrációt segítő játék

5-15 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Játékosok kapnak 1-1 pénzérmét, melyet a homlokukra kell tenni ,minden játékos kap egy számot, majd körbe állnak, és egyikük középre áll. Mond két számot, akiknek helyet kell cserélni a körön belül.

Pillangóvadászat - Mozgós ügyességi játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A vadászok kézfogással futnak, és úgy tudnak elkapni egy pillangót a „hálójukkal”, hogy a másik kezüket is összefogva körbezárják. Amelyik pillangót elkapták, kiáll egy megbeszélt helyre.

Kinek a kedvence? - Mozgós ügyességi játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

A gyerekek felírják kedvenc állatuk nevét egy cetlire és akik ugyan azt az állatot választották azok lesznek a fogók.

Fedezékbe! - Koncentrációt segítő játék

4-15 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Egy cserkész becsukja a szemét, és 15-től számol vissza jó hangosan. Ez idő alatt a többieknek meg kell őt érinteni, és gyorsan elbújni. Majd amikor befejezte a számolást, kinyitja a szemét, és léphet

Négykézlábas pingpong - Kevés mozgást igénylő játék

2-10 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Középre teszünk egy pingponglabdát, amit a másik csapat kapujába (vonal a játékosok mögött) be kell fújniuk.

Ravaszfülű kisindián - Kevés mozgást igénylő játék

3-7 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A lényeg, hogy ellopjuk a kisindián tollát.

Noémi játéka - Energizáló játék

8-20 fő

30 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Mindenki a pályán van és maximum egy vagy kettő ember védheti az üveget, attól, hogy a másik csapat a labdával eldöntse. A labdát csak kézzel lehet ütni és nem szabad dobni. Akinek a lábához hozzáér..

Várbombázás - Kevés mozgást igénylő játék

2-6 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A csapatok feladata, hogy pattanó gumilabdával eltalálja az ellenfél várát, úgy hogy a labda még a saját váruk előtt pattanjon, de ne rombolja azt le.

Halászás - Kevés mozgást igénylő játék

4-8 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 2

Vízből csoki kockahalászás.

Kenguruharc - Energizáló játék

2-10 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

két gyerek bemegy a körbe és megpróbálja a másikat kilökni, kenguru módjára (ugrálva)

Névsor - Ismerkedős játékok

4-10 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 2

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A feladat: a nevek egyszeri elmondása után névsorba állni a székeken úgy, hogy senki nem léphet le a földre. Miközben tülekedünk, rákérdezhetünk társaink nevére ezzel is segítve memorizálásukat.

Mozdulatlanság / Őrös - Koncentrációt segítő játék

4-10 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A cél, hogy mindenki törekedjen arra, hogy megérintse a háttal álló társukat. Mozogni csak akkor mozoghatnak, ha háttal áll a gyerek, ha megfordul és valakit mozogni lát, azt rögtön visszaküldi az a

Hullámjáték - Koncentrációt segítő játék

4-12 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 2

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Székfoglaló.

Szamárfogat - Energizáló játék

6-20 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Két ember szamár lesz (egyik a feje, másik a derekát fogva lehajol, és így lesz a szamár háta). A harmadik embernek fel kell ülni a szamár hátára, és így kell elmenni a célig.

Kéztükrözés - Energizáló játék

6-20 fő

30 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A párok szembeállnak egymással. A csoportvezető jelére kezüket tenyérrel szembefordítják partnerük kezével.

Lepkevadászat - Elmemozdító játék

5-50 fő

60 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 2

Rajzolt lepkéket elrejtünk a helyszín különböző pontjain. Aki a legtöbbet megtalálja, az győz.

Átkelés a folyón - Energizáló játék

10-20 fő

30 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Amelyik csapat előbb áll teljes létszámmal a túlsó parton, az nyer.

Szóljon a csengő - Energizáló játék

5-15 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Maximális pontszámot kap viszont az a dobás, amely megszólaltatja a csengőt. A végeredményt a csapat összteljesítményéből alakítjuk ki.

Bikaviadal - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A többi játékos, a torreádorok serege igyekszik a bika hátáról a nyakkendőt leszedni, akit a bika megérint, az kiesik a játékból.

Gyűrűkeresés - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Egy gyűrűt zsinegre fűzünk, a zsineg két végét összekötjük. A játékosok szoros körbe állnak, elöl tartott kezükbe veszik a zsineget és zárt marokba láthatatlanul csúsztatják tetszés szerinti irányban.

Orr, száj ... - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A körben ülő játékosok feladata az, hogy mindazt utánacsinálják a vezetőnek, amit az mond, és ne hagyják magukat megtéveszteni attól, amit csinál. Aki hibázik, kiesik a játékból, vagy zálogot ad.

Kukurikú - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Körbeállunk, egy ember pedig középen bekötött szemmel áll. Valakire véletlenszerűen rámutat, és azt mondja: kukurikú. Annak be kell mennie a körbe, és a bekötött szemű játékos célja, hogy elkapja őt.

Számbeszéd - Elmemozdító játék

5-20 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Százig be kell fejezni egy jelenetet, és előbb nem lehet abbahagyni!

X szoba - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Az győz, aki egy helyiségben a legtöbb, a meghatározott betűvel kezdődő szót gyűjt össze.

Borstörés - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Két szemben álló játékos becsukott ökleit egy másra rakja, úgy, hogy mindegyik játékosnak alul van a bal ökle, felül a jobb.

Keresztfogó - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Egy kijelölt fogó valakit a többiek közül nevén szólítva, azonnal üldözni kezd. Egy harmadik játékos kedvező pillanatban, a kettő közt átszalad, miáltal az lesz üldözött, s a másik mentesül.

Folytasd a szót - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A cserkészek körben ülnek. A vezető sípol egy Morse-betűt. A mellette ülő cserkész azonnal egy olyan betűt sípol, mely az előző betűhöz kapcsolva egy szónak az elejét képezheti.

Gúzsbakötött felelet - Elmemozdító játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A játékvezető tetszés szerinti kérdéseket tesz fel a versenyzőknek, a választás módja viszont meghatározott

Halandzsa - Kevés mozgást igénylő játék

10-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Ki tudja, hátha valami fontos dologról van szó!

Mozdítsd ki a társad! – Aligátorharc - Energizáló játék

4-14 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A csoport tagjai párosával, egymással szemben, hason fekszenek. A földön bal kezükre támaszkodva, egymás jobb kezét megfogva, próbálják a társukat kimozdítani egyensúlyából.

Kártyanaptár dobálás - Kevés mozgást igénylő játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Kellő távolságban levő kis kosárba minél több kártyanaptárt kell beledobni. Lehet adott számúból minél többet, vagy adott idő alatt minél többet.

Gyűrűadogatás - Energizáló játék

6-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Cél: minél gyorsabban eljuttatni az utolsóhoz a gyűrűt (függönykarikát), átadogatva a szívószállal úgy, hogy kézzel hozzáérni, segíteni nem szabad.

Vedlő kígyó - Energizáló játék

5-10 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Ez a tornagyakorlatnak beillő játék sok hajlékonyságot követel. Ha a játékosok ügyesen oldják meg a feladatot és elég gyorsan, akkor a kígyó vedlését ábrázolja a játék.

Körlabda - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A játékosok két csapatra oszlanak. Két kört alakítanak, egy belsőt és egy külsőt. A két kör legalább öt méter távolságra legyen egymástól. A külső kör tagjai adogatják egymásnak a labdát.

Vízhordás - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

6-9
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Vizet kell hordani egy kis pohár segítségével egy lavórba, megadott pályán.

Ismerkedjünk máshogy! – Névtanulás - Elmemozdító játék

5-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A csoport valamelyik tagja közli a nevét (lehetőleg a keresztnevét vagy azt, ahogy szeretné, hogy a többiek szólítsák). A mellette ülő megismétli a hallott nevet, és hozzáteszi a sajátját.

Tabló - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Szabad mozgásból adott jelre mozgásstop, majd a megállás után kötött, általában rövid időn belül kell egész csoportos tablót, vagyis állóképet létrehozni.

Kacsintós gyilkos - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Mozgással összekapcsolt figyelemgyakorlat.

Mi lenne, ha... - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Mi lenne, ha ....

Vakvezetés párban, hang után - Elmemozdító játék

6-20 fő

30 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A bizalomjátékok egyik alap játéka

Székfoglaló - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A klasszikus székfoglaló egyik fajtája.

Színcápa - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Fogócska variáció

Hátbadöfős - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Mindenki az egyik kezét előre rakja, és fegyvert mutat, a másikat hátra rakja a hátához, nyitott tenyérrel. Mindenkinek minél több másik embert kell „lelőnie” úgy, hogy pisztolyával a tenyerébe döf.

Párban dobálós - Energizáló játék

4-40 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Sorversenyhez kiváló!

Sántikálók - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Mindegyik csapat kap egy pénzdarabot, melyet adott jelre minden csapatból az első játékos a cipője orrára helyez...

Kém a táborban - Energizáló játék

10-100 fő

60 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Egy egész tábort megmozgató játék!

Kukac - Energizáló játék

4-14 fő

15 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Ez aztán az ügyességi játék!

Foci több kapuval - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Minden mennyiségben foci!

Fakanalas foci - Kevés mozgást igénylő játék

5-15 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Foci néhány egyszerű csavarral

Gyertek haza, libuskáim! -

10-30 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Egy kis történettel tűzdelt, nagyon kreatív fogócska.

Világtájak - Energizáló játék

4-14 fő

15 perc

6-9
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Egy gyors tanuló játék a világtájakra.

Mozdítsd ki a társad! – Billentő - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 2

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Egy tökéletes kezdő játék.

Veszélyes útszakasz végigjárás - Elmemozdító játék

4-20 fő

15 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Itt aztán kell a képzelő erő!

Vadász-labda - Energizáló játék

5-15 fő

30 perc

6-9
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A jó működés érzése (funkcióöröm), a kaland öröme, együttesség.