Honlapunk a kényelmesebb böngészési élmény érdekében sütiket (cookie-kat) használ.

Értettem

Játéktár

Korosztály törlés

i

óvoda: 3 - 6 éves korig

  kiscsoport: 3 - 4 éves korig

  középső csoport: 4 - 5 éves korig

  nagycsoport: 5 - 6 éves korig

ált. iskola: 6 - 14 éves korig

  alsó tagozat: 6 - 9 éves korig

  felső tagozat: 9 - 14 éves korig

középiskola: 14 - 18 éves korig

felnőtt: 18 - 99 éves korig

  fiatal felnött: 18 - 22 éves korig

  felnőtt: 23 - 99 éves korig

bármely korosztály: 1 - 99 éves korig

vagy Életkor

-tól
-ig

Helyszín

Előkészületi igény

i

0: nem szükséges, 1: gyorsan beszerezhető kellékek, 2: közepes kellékigény, 3: alapos előkészületet igényel

-tól
-ig

Létszám

-tól
-ig

Időtartam

-tól
-ig

Biztonsági kockázat

i

0: nincs kockázat, 1: minimális kockázat, 2: fizikai veszély, 3: fizikai-lelki rizikó

-tól
-ig

Játékvezető
felkészültségi igénye

i

0: azonnal használható, 1: kisebb rákészüléssel alkalmazható, 2: alaposabb rákészülést igényel, 3: utánajárást is igénylő játék

-tól
-ig

Fejlesztett képesség

i

A tanulás tanulása leírás

Kategória (1 db)

i

Dramatikus játék leírás

i

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Saepe, perspiciatis reiciendis facere consequuntur provident. Aperiam, eaque, neque iure fugit eligendi tempore molestias maiores accusantium officiis rerum possimus quis aliquam beatae voluptates eveniet alias non blanditiis odio totam perferendis suscipit nulla.

Címkék

i

alkalmazkodási készség leírás

Kulcsszó

Rendezés

i

Legújabb: a legfrissebb feltöltések a módszertani portálon.
Legjobbra értékelt: közösségünk által legjobbnak tartott feltöltések.
Ajánlott: szerkesztőink által legjobbnak vélt feltöltések.

Szűrő

Változnak a családok - Ismerkedős játékok

16-32 fő

60 perc

10-25
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Minden jó családban van apa, anya, gyerekek.. Viszont a családi krízis szó elkiáltásakor új családok alakulnak.

Kama - Mozgós ügyességi játék

10-30 fő

60 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Kültéri

Előkészületi igény: 1

A játék menete a következő. Két csapatra osztjuk a résztvevőket. A kezdő csapat feláll a félpályán, a másik csapat pedig a saját térfelén. A kezdő csapat egyik tagja elhajítja a labdát, majd a másik

Kalapos fogó - Mozgós ügyességi játék

5-20 fő

30 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A fogó kezében egy kalappal üldözi a többieket, akinek a fejére sikerül rátennie a kalapot, az lesz a következő fogó. Az üldözött kézzel nem védheti a fejét.

Orr, tat, kikötő - Koncentrációt segítő játék

6-20 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

A fogócska területét 3 nagy részre osztjuk, mint egy hajót. A pálya egyik széle lesz az orr, túlsó fele tat, az egyik széle pedig a kikötő. A játékvezető dönti el hova kell futni.

Jégfogó - Mozgós ügyességi játék

5-30 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Kinevezünk egy fogót, a többiek előle menekülnek. Ha a fogó megérint egy játékost, az azonnal lefagy, mozdulatlanná válik, míg egy élő játékos meg nem érinti.

Nyúl a bokorban! - Koncentrációt segítő játék

8-32 fő

45 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A kopó kergetni kezdi a nyulat, ez azonban kifog a kopón s hirtelen egy bokorba bújik. Most már az a nyúl fut tovább, melyet az idegen kitúrt a bokorból. A kopó elkapja a nyulat, majd szerepcserék.

Nyíló kapuk - Koncentrációt segítő játék

10-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A csoport tagjai két sorban jó karnyújtásnyira egymással szemben felsorakoznak és megfogják a szemben álló partnerük kezét. Minden ilyen kézpár egy kapu. A játékos előtt ki kell nyitni a kaput.

Szellemhunyó - Energizáló játék

5-10 fő

30 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A szellem bekötött szemmel belép a sötét szobába. Ha elkap valakit, az a következő szellem. A szellemet párnával ütni ér! A játék kizárólag sötétben játszható!

Nyertem! - Elmemozdító játék

5-20 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Körben kell állni. Mindenkinek be kell tenni mind a két kezét (összezárva, egymáshoz rakva, a hüvelykujj szabad legyen) a körbe. Aki kezdi a játékot, mond egy számot. (Gyorsaság, figyelemfejlesztés)

Vérengzés - Érzékenyítő játékok

10-30 fő

30 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Négykézlábas játék

Nyakkendő párbaj - Energizáló játék

2-10 fő

15 perc

3-6
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Szociális képességek

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A 2 játékos egymás derékben betűrt nyakkendőjét kell, hogy kitépje. Aki kiszedi a másikét, az győz.

Vak bolha - Koncentrációt segítő játék

5-15 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 2

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A játékban van egy vak bolha, a többiek a látó bolhák. A vak bolha feladata,hogy elcsípje a többi bolhát, eddig tart egy játék.

Noé bárkája - Dramatikus játék

10-20 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Kis kártyákat készítünk, melyekre különböző állatok neveit írjuk fel, de úgy, hogy minden kártyán csak egy állat neve szerepeljen, de minden állat neve pontosan két kártyán szerepeljen, (párkeresős).

Vadászok és vércsék - Mozgós ügyességi játék

10-25 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A vércsék egy sorba állnak futásra készen, a vadászok pedig mögöttük 2-3 lépésnyire állva helyezkednek el. A vadászok három tapssal hármat lőnek, a harmadik lövésre a vércsék nekiiramodnak, a vadászok

Nincsen párom - Dramatikus játék

10-20 fő

45 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Emlékezet

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Énekes, táncos játék, hely- és párcserével.

Üsd a jobboldalit - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Körben ülve, mindenki kap egy számot (a számokat egytől kezdve sorban kell kiosztani). Egy szék üresen marad. Aki mellett jobbról üres a szék, az mond egy számot. A szám „tulajdonosa” feláll, és odaül

Névsor - Ismerkedős játékok

6-20 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 2

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Felállítjuk a székeket egy sorba és mindenki feláll egy-egy székre. A feladat: a nevek egyszeri elmondása után névsorba állni a székeken úgy, hogy senki nem léphet le a földre

Várasdi - Koncentrációt segítő játék

5-20 fő

30 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

vár két rövidebb oldalán helyezkedik el a két dobó, a várban pedig a kopók vannak. A két dobó feladata, hogy dobálják egymásnak a labdát.

Vámpír - Koncentrációt segítő játék

5-15 fő

30 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 2

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Mindenki beköti a szemét a nyakkendőjével, majd az őv kijelöli a vámpírt, utána ő is beköti a szemét. A vámpír célja megharapni a többieket és ezáltal vámpírrá tenni őket.

Tíz passz - Mozgós ügyességi játék

10-20 fő

30 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Két csapat játszik egymás ellen. Egy labdát dobálva passzolnak egymásnak a csapat tagok. A cél az, hogy tíz passzig eljussanak, ekkor pontot kapnak. Előre határozzuk, hogy hány pontig játszunk.

Ugráló verebek - Koncentrációt segítő játék

5-15 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Rajzoljunk egy 6-8 méter átmérőjű kört, szórjuk el benne a zacskó tartalmát. Ez lesz a madáreledel. Válasszunk ki egy játékost, ő lesz a nagymadár. Beáll, a körbe....

Mozdítsd ki a társad! – A tenyerek harca - Energizáló játék

2-100 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A tenyerüket vállmagasságban a társ felé irányítva emelik. Megpróbálják egymást az egyensúlyból kimozdítani. Csak a tenyerek találkozhatnak, csak ezek érintkezésével szabad a másikat kimozdítani.

100 liba - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Egymás háta mögé kell sorba felállni, egymás derekát megfogni és így menetelni. Közben pedig azt kell énekelni:

Hátra a nyakkendőt - Energizáló játék

10-20 fő

30 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A nyakkendőt farok ként betesszük a nadrágba, hogy rendesen lógjon ki. Két csapatra oszlunk fel, mint a két csapatnak meg kell legyen a kapuja amit kővel ki lehet jelölni.

Visszaállós kidobós - Mozgós ügyességi játék

5-20 fő

30 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Van egy labda, amivel hármat lehet lépni. Ha valakit kidobnak, odaáll egy kijelölt gyűjtőhelyre. Megjegyzi, hogy őt ki dobta ki. Ha az az ember kiesik, aki őt kidobta, akkor visszaállhat.

Vizes lufi dobálós - Közösségfejlesztő játékok

10-20 fő

30 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Kültéri

Előkészületi igény: 1

A lényeg, hogy vízzel töltött lufikat dobálunk egymásra . Ugyanannyi lufival kezdi a két csapat. Ha valakin szétloccsant egy lufi, az átáll a másik csapatba.

Vízhordás tenyérben - Koncentrációt segítő játék

5-15 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

A csapatok kapnak egy-egy vödör vizet, illetve a pálya végén egy üres dunsztos üveget. A feladat, hogy csak a kezükben vihetik a vödörből az üvegbe a vizet.

Vízhordó verseny - Koncentrációt segítő játék

5-10 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

A vízzel telt vödröt jó messzire tesszük, s mindegyik játékos kiskanállal a pohártól indul vezényszóra, és semmi mást nem kell csinálniuk, mint a vödörből kiskanállal telehordani a poharukat.

Vízi játék - Közösségfejlesztő játékok

5-20 fő

30 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

A csapattagoknak egymás között 10 passzolást kell elérniük anélkül, hogy az ellenfél csapat megszerezné a labdát.

Vonal kidobós - Koncentrációt segítő játék

10-20 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Feladat a többieknek: egyik oldalról a másokra átfutni úgy, hogy ne dobjanak ki. Ki marad benn utoljára?

Vödörváltó - Koncentrációt segítő játék

6-20 fő

30 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

A vedret oda-vissza viszik, amíg a csapat minden tagja sorra nem került. A pályabírák árgus szemmel figyelik, hogy egy csepp víz se loccsanhasson ki a vödörből.

WC papír háború - Mozgós ügyességi játék

10-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

A játékosok 2 csapatot alkotnak. Mindenki kap egy WC papír karszalagot, amit ha az ellenfél letép, akkor meghal. Ekkor az a játékos már nem játszik - elmegy egy a hullaházba.

WC-fogó - Mozgós ügyességi játék

10-20 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A fogó által elkapott játékos egy olyan pózban merevedik meg, mint egy WC. Kiszabadítani úgy lehet, ha egy még el nem kapott játékos az ölébe ül, és lehúzza a WC-t, kinyújtott jobb kezük lehúzása álta

WC-papír görgetés oda, vissza - Koncentrációt segítő játék

4-20 fő

30 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Egy embernek le kell hajtania a WC-papír tekercset, majd visszafutni, és a következőnek vissza kell tekernie a papírt a gurigára. Ez így folytatódik, amíg mindenki sorra nem kerül.

Zálogos-fogó - Mozgós ügyességi játék

5-15 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Azt kell mindenkinek kergetnie, akinek a záloga nála van, ha megfogta, a megfogottnak oda kell adnia azt a zálogot, ami nála van… Akit megfogtak, kiesett, az győz, aki a legtöbb zálogot gyűjti be.

Zászló lopós - Közösségfejlesztő játékok

10-20 fő

45 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Hasonló játék mint a jégfogó :D

Zenész és a mesteremberei - Koncentrációt segítő játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Egy fogó van, a többiek elmennek, kitalálják, hogy melyik dalt fogják dúdolni, mikor megvan,odamennek a fogó elé, elkezdenek részleteket dúdolni belőle és mikor a fogó kitalálja, hogy mi az, elkezdi..

Zokni-csúzli - Koncentrációt segítő játék

5-10 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Mindenki leveszi a zokniját, és start-ra elkezdi lőni a zoknijait a többiekre. Ahányszor eltaláltak, annyi pontod lesz, minél kevesebb, annál jobb

Zoknidobálás 02 - Koncentrációt segítő játék

10-20 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

A játék célja, hogy az összes zoknit az ellenfél térfelére juttassák át a madzag fölött. Lehet egyszerre többet is átdobni.

Zónázás - Közösségfejlesztő játékok

7-8 fő

45 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Cél az, hogy a futó embereknek a zászlókat a kiinduló sávba kell átvinniük. Ha valakit megfog az egyik fogó ott azon a ponton megdermed, és várja míg egy másik futó ki nem szabadítja...

Zsákbanfutás - Koncentrációt segítő játék

6-30 fő

15 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Figyelem

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Az elsők beleállnak a zsákba és sípszóra megkerülik a 20-30 méterre lévő botot. Ha visszaérkeztek jön a következő.

Zsámolyfoglaló - Közösségfejlesztő játékok

6-18 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Két térfél, egy vonal. A lényeg, hogy az ellenfél zsámolyát megérintsük ami a vonalon túl van.

Szabadulj ahogy tudsz! - Mozgós ügyességi játék

6-10 fő

15 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 2

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Beállunk valaki köré vállfogással egy szoros körbe. aki középen van, annak ki kell jutni valahogyan körből a vállak felett....

Civilizáció - Közösségfejlesztő játékok

10-30 fő

120 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 2

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 2

A játékot két, erőben egyenlő csapat játssza. A fő cél a fellelhető értékek begyűjtése, illetve meg kell védeni a saját várban lévő kincseket

Körbe bejutós - Közösségfejlesztő játékok

8-30 fő

30 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Játékosok körbe állnak, összekapaszkodnak, 3-4 játékos a körön kívül marad, nekik be kell jutni a lábak között, vagy a vállakon át.

Parázsfutás - Koncentrációt segítő játék

10-30 fő

30 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A játékvezető (vagy egy kijelölt ember) bekiabál egy számot. Annak a párnak fel kell pattannia és a többiek lábait átugrálva vissza kell futnia a saját helyére

Francia nyakkendős - Koncentrációt segítő játék

6-30 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Két csapat igyekszik a középen lévő nyakkendőt megszerezni és a saját vonala mögé juttatni.

Fagyi fogó - Mozgós ügyességi játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A fogónak minél hamarabb elfogni mindenkit, és fagyivá változtatni. A menekülőknek figyelni az elfogottakra, és az így keletkező olvadozó fagyikat kiszabadítani.

Záptojás - Koncentrációt segítő játék

5-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

A gyerekek körben állnak, arccal befelé fordulva. Egyikük a körön kívül fut, kendővel a kezében. Futás közben lehetőleg észrevétlenül az egyik gyerek lába mögé ejti a kendőt...

Fagyi fogó - Energizáló játék

5-20 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A fogónak minél hamarabb elfogni mindenkit, és fagyivá változtatni. A menekülőknek figyelni az elfogottakra, és az így keletkező olvadozó fagyikat kiszabadítani.

Pénzes helycserélős - Koncentrációt segítő játék

5-15 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Játékosok kapnak 1-1 pénzérmét, melyet a homlokukra kell tenni ,minden játékos kap egy számot, majd körbe állnak, és egyikük középre áll. Mond két számot, akiknek helyet kell cserélni a körön belül.

Pókok, rákok és labdák - Mozgós ügyességi játék

4-10 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Kihelyezzük a hullahopp karikákat egymástól fél méterre és tőlük kb. 4 méterre húzunk egy vonalat, ami mögé a kirakjuk két kupacban a labdákat. Ezeket kell pók vagy rák járásban átjuttatni a karikákba

Pillangóvadászat - Mozgós ügyességi játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A vadászok kézfogással futnak, és úgy tudnak elkapni egy pillangót a „hálójukkal”, hogy a másik kezüket is összefogva körbezárják. Amelyik pillangót elkapták, kiáll egy megbeszélt helyre.

A vak pók és a rovarok - Mozgós ügyességi játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Egy gyereknek bekötjük a szemét, ő lesz a vak pók. A többiek zümmögő, dongó, vagy egyéb rovarhangot kiadva menekülnek. Akit a vak pók elkap, bekerül a hálójába,és akit elér a kezével, elkaphatja.

Kinek a kedvence? - Mozgós ügyességi játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

A gyerekek felírják kedvenc állatuk nevét egy cetlire és akik ugyan azt az állatot választották azok lesznek a fogók.

Csukott szemmel - Koncentrációt segítő játék

5-10 fő

15 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Csak párosan

Kültéri

Előkészületi igény: 1

... tér egyik oldalára áll egy három tagú csoport egyik játékosa, akinek bekötjük a szemét. Ő lesz az, akinek át kell mennie a konzerv dobozok között. A csapat másik két tagja segíti őt, hogy egyetlen

Fedezékbe! - Koncentrációt segítő játék

4-15 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Egy cserkész becsukja a szemét, és 15-től számol vissza jó hangosan. Ez idő alatt a többieknek meg kell őt érinteni, és gyorsan elbújni. Majd amikor befejezte a számolást, kinyitja a szemét, és léphet

Noémi játéka - Energizáló játék

8-20 fő

30 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Mindenki a pályán van és maximum egy vagy kettő ember védheti az üveget, attól, hogy a másik csapat a labdával eldöntse. A labdát csak kézzel lehet ütni és nem szabad dobni. Akinek a lábához hozzáér..

Névsor - Ismerkedős játékok

4-10 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 2

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A feladat: a nevek egyszeri elmondása után névsorba állni a székeken úgy, hogy senki nem léphet le a földre. Miközben tülekedünk, rákérdezhetünk társaink nevére ezzel is segítve memorizálásukat.

Mozdulatlanság / Őrös - Koncentrációt segítő játék

4-10 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A cél, hogy mindenki törekedjen arra, hogy megérintse a háttal álló társukat. Mozogni csak akkor mozoghatnak, ha háttal áll a gyerek, ha megfordul és valakit mozogni lát, azt rögtön visszaküldi az a

Hullámjáték - Koncentrációt segítő játék

4-12 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 2

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Székfoglaló.

Szamárfogat - Energizáló játék

6-20 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Két ember szamár lesz (egyik a feje, másik a derekát fogva lehajol, és így lesz a szamár háta). A harmadik embernek fel kell ülni a szamár hátára, és így kell elmenni a célig.

Vívás - Energizáló játék

4-20 fő

30 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Két embernek egy adott játéktérben kézzel kell vívni egymással, és el kell találni a másikat.

Vadász, veréb, méh - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Kijelölünk 3 embert: egy vadászt, egy verebet és egy méhet. A többiek körbe állnak egymás kezét fogva. A vadász a verebet, a veréb a méhet, a méh a vadászt üldözi.

Labdás fogó - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

A játékosok közül kijelölünk 5 fogót, akik kapnak 3 labdát. A többiek a kijelölt térben futkározhatnak.

Sóbálvány fogó - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Akit a fogó megfogott vagy megérintett, annak sóbálvánnyá meredve ott kell maradnia, ahol elfogták.

Körfogó - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Körpályát alakítunk, úgy hogy a játékosok legalább 2 méterre legyenek egymástól. Mindenki az előtte álló felé fordul. A játékvezető sípszavára futva elindulnak e kör kerületén.

Átkelés a folyón - Energizáló játék

10-20 fő

30 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Amelyik csapat előbb áll teljes létszámmal a túlsó parton, az nyer.

Angol grimbusz - Energizáló játék

4-14 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 2

A csalogató egy kaviccsal teli skatulyát zörget, a kergető pedig egy kitömött zsákkal igyekszik oldalba találni a középpont körül szaladó csalogatót.

Bikaviadal - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A többi játékos, a torreádorok serege igyekszik a bika hátáról a nyakkendőt leszedni, akit a bika megérint, az kiesik a játékból.

Kukurikú - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Körbeállunk, egy ember pedig középen bekötött szemmel áll. Valakire véletlenszerűen rámutat, és azt mondja: kukurikú. Annak be kell mennie a körbe, és a bekötött szemű játékos célja, hogy elkapja őt.

Varázsló - Energizáló játék

10-100 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Akit a varázsló megérint, az sóbálvánnyá változik, vagyis abban a pozícióban kell maradnia, amelyben megérintették.

Ló, lovas - Energizáló játék

4-10 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 2

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

A két ló négykézlábra áll, háttal egymásnak. A két lovas egymással szemben, vagyis fordítva ül a ló hátára. A botot megmarkolják a levegőben.

Kör terpesz fogó - Energizáló játék

5-50 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Körben állunk, mindenki terpeszben, a kör teljesen zárt. Van egy fogó és egy menekülő a kör közepén.

Keresztfogó - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Egy kijelölt fogó valakit a többiek közül nevén szólítva, azonnal üldözni kezd. Egy harmadik játékos kedvező pillanatban, a kettő közt átszalad, miáltal az lesz üldözött, s a másik mentesül.

Térdvöröspecsenye - Energizáló játék

4-14 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Két játékos leül szemben egymással. Az egyes játékos a kettes játékos térdére helyezi kezeit tenyérrel lefelé, a kettes játékos pedig saját térde mellé helyezi kezeit tenyérrel lefelé.

Ki húz jobban? - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Három cserkészt egyenlő szárú háromszög alakban kötéllel összekötünk, de úgy, hogy egyik a másiktól legalább 2-5 méterre legyen.

Mozdítsd ki a társad! – Aligátorharc - Energizáló játék

4-14 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A csoport tagjai párosával, egymással szemben, hason fekszenek. A földön bal kezükre támaszkodva, egymás jobb kezét megfogva, próbálják a társukat kimozdítani egyensúlyából.

Körlabda - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A játékosok két csapatra oszlanak. Két kört alakítanak, egy belsőt és egy külsőt. A két kör legalább öt méter távolságra legyen egymástól. A külső kör tagjai adogatják egymásnak a labdát.

Lopják a szőlőt - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A fogó, a csősz, földön fekve alvást színlel, mialatt a többiek körbejárják, és csipkedik körülötte a füvet (lopják a szőlőt).

Vízhordás - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

6-9
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Vizet kell hordani egy kis pohár segítségével egy lavórba, megadott pályán.

Tabló - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Szabad mozgásból adott jelre mozgásstop, majd a megállás után kötött, általában rövid időn belül kell egész csoportos tablót, vagyis állóképet létrehozni.

Kacsintós gyilkos - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Mozgással összekapcsolt figyelemgyakorlat.

Székfoglaló - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A klasszikus székfoglaló egyik fajtája.

Hátbadöfős - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Mindenki az egyik kezét előre rakja, és fegyvert mutat, a másikat hátra rakja a hátához, nyitott tenyérrel. Mindenkinek minél több másik embert kell „lelőnie” úgy, hogy pisztolyával a tenyerébe döf.

Sántikálók - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Mindegyik csapat kap egy pénzdarabot, melyet adott jelre minden csapatból az első játékos a cipője orrára helyez...

Kém a táborban - Energizáló játék

10-100 fő

60 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Egy egész tábort megmozgató játék!

Kukac - Energizáló játék

4-14 fő

15 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Ez aztán az ügyességi játék!

Foci több kapuval - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Minden mennyiségben foci!

Fakanalas foci - Kevés mozgást igénylő játék

5-15 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Foci néhány egyszerű csavarral

Világtájak - Energizáló játék

4-14 fő

15 perc

6-9
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Egy gyors tanuló játék a világtájakra.

Mozdítsd ki a társad! – Billentő - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 2

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Egy tökéletes kezdő játék.

Vadász-labda - Energizáló játék

5-15 fő

30 perc

6-9
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A jó működés érzése (funkcióöröm), a kaland öröme, együttesség.

Küldönc - Ismerkedős játékok

8-16 fő

15 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Alapvető ismertek elsajátítása játékos formában