Honlapunk a kényelmesebb böngészési élmény érdekében sütiket (cookie-kat) használ.

Értettem

Játéktár

Korosztály törlés

i

óvoda: 3 - 6 éves korig

  kiscsoport: 3 - 4 éves korig

  középső csoport: 4 - 5 éves korig

  nagycsoport: 5 - 6 éves korig

ált. iskola: 6 - 14 éves korig

  alsó tagozat: 6 - 9 éves korig

  felső tagozat: 9 - 14 éves korig

középiskola: 14 - 18 éves korig

felnőtt: 18 - 99 éves korig

  fiatal felnött: 18 - 22 éves korig

  felnőtt: 23 - 99 éves korig

bármely korosztály: 1 - 99 éves korig

vagy Életkor

-tól
-ig

Helyszín

Előkészületi igény

i

0: nem szükséges, 1: gyorsan beszerezhető kellékek, 2: közepes kellékigény, 3: alapos előkészületet igényel

-tól
-ig

Létszám

-tól
-ig

Időtartam

-tól
-ig

Biztonsági kockázat

i

0: nincs kockázat, 1: minimális kockázat, 2: fizikai veszély, 3: fizikai-lelki rizikó

-tól
-ig

Játékvezető
felkészültségi igénye

i

0: azonnal használható, 1: kisebb rákészüléssel alkalmazható, 2: alaposabb rákészülést igényel, 3: utánajárást is igénylő játék

-tól
-ig

Fejlesztett képesség

i

A tanulás tanulása leírás

Kategória (1 db)

i

Dramatikus játék leírás

i

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Saepe, perspiciatis reiciendis facere consequuntur provident. Aperiam, eaque, neque iure fugit eligendi tempore molestias maiores accusantium officiis rerum possimus quis aliquam beatae voluptates eveniet alias non blanditiis odio totam perferendis suscipit nulla.

Címkék

i

alkalmazkodási készség leírás

Kulcsszó

Rendezés

i

Legújabb: a legfrissebb feltöltések a módszertani portálon.
Legjobbra értékelt: közösségünk által legjobbnak tartott feltöltések.
Ajánlott: szerkesztőink által legjobbnak vélt feltöltések.

Szűrő

Kanászkapós - Koncentrációt segítő játék

10-20 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Van egy ütő és van egy adogató, aki az ütőnek adja fel a labdát. A többi gyerek elszórtan helyezkedik el. Az ütő csak háromszor kisérelheti meg a labda elütését. A többieknek el kell kapni a labdát.

Kama - Mozgós ügyességi játék

10-30 fő

60 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Kültéri

Előkészületi igény: 1

A játék menete a következő. Két csapatra osztjuk a résztvevőket. A kezdő csapat feláll a félpályán, a másik csapat pedig a saját térfelén. A kezdő csapat egyik tagja elhajítja a labdát, majd a másik

Kalapos fogó - Mozgós ügyességi játék

5-20 fő

30 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A fogó kezében egy kalappal üldözi a többieket, akinek a fejére sikerül rátennie a kalapot, az lesz a következő fogó. Az üldözött kézzel nem védheti a fejét.

Orr, tat, kikötő - Koncentrációt segítő játék

6-20 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

A fogócska területét 3 nagy részre osztjuk, mint egy hajót. A pálya egyik széle lesz az orr, túlsó fele tat, az egyik széle pedig a kikötő. A játékvezető dönti el hova kell futni.

Jurtakör - Koncentrációt segítő játék

8-20 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Végigszámolják a csoportot: páros számú játékosnak kell lenni (a játékvezető be- vagy kimegy). Majd lassan és óvatosan a páros számúak előre-, (közben) a páratlan számúak hátradőlnek, amennyire csak l

Orr, száj... - Kevés mozgást igénylő játék

6-12 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Játékosok körben ülnek, középen áll a játékvezető. Így szól: orr, orr, orr, száj. Az első 3 szónál meg is fogja az orrát, amint mondja, a 4. szónál viszont az arc más részét kell megfogni.

Kacsa-liba - Koncentrációt segítő játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Körbe leülünk, kivéve egy valakit. ő körbe sétál, és mindenkinek megérinti a fejét, és azt mondja: kacsa. mikor valakit megérintve azt mondja: liba, felpattan, és vele ellentétes irányban elkezd futni

Nyúl a bokorban! - Koncentrációt segítő játék

8-32 fő

45 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A kopó kergetni kezdi a nyulat, ez azonban kifog a kopón s hirtelen egy bokorba bújik. Most már az a nyúl fut tovább, melyet az idegen kitúrt a bokorból. A kopó elkapja a nyulat, majd szerepcserék.

Nyíló kapuk - Koncentrációt segítő játék

10-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A csoport tagjai két sorban jó karnyújtásnyira egymással szemben felsorakoznak és megfogják a szemben álló partnerük kezét. Minden ilyen kézpár egy kapu. A játékos előtt ki kell nyitni a kaput.

Nyertem! - Elmemozdító játék

5-20 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Körben kell állni. Mindenkinek be kell tenni mind a két kezét (összezárva, egymáshoz rakva, a hüvelykujj szabad legyen) a körbe. Aki kezdi a játékot, mond egy számot. (Gyorsaság, figyelemfejlesztés)

Nyakkendő párbaj - Energizáló játék

2-10 fő

15 perc

3-6
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Szociális képességek

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A 2 játékos egymás derékben betűrt nyakkendőjét kell, hogy kitépje. Aki kiszedi a másikét, az győz.

Vadászok és vércsék - Mozgós ügyességi játék

10-25 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A vércsék egy sorba állnak futásra készen, a vadászok pedig mögöttük 2-3 lépésnyire állva helyezkednek el. A vadászok három tapssal hármat lőnek, a harmadik lövésre a vércsék nekiiramodnak, a vadászok

Üvegpörgetés - Koncentrációt segítő játék

5-20 fő

15 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A gyerekek leülnek egy nagy körbe. Egyikük állva marad és a körön kívül helyezkedik el. A flakont a kör közepére helyezik és megpörgetik. Amikor megáll, az a két játékos, aki felé a flakon nyaka illet

Névsor - Ismerkedős játékok

6-20 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 2

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Felállítjuk a székeket egy sorba és mindenki feláll egy-egy székre. A feladat: a nevek egyszeri elmondása után névsorba állni a székeken úgy, hogy senki nem léphet le a földre

Névgombolyító - Ismerkedős játékok

6-20 fő

30 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Kommunikációs képességek, azon belül Nyelvi-kommunikáció képességek, Nem nyelvi kommunikációs képességek

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Körben ülünk. Az egyik játékos a másik csoporttársának dobja a gombolyagot miközben nevét mondja, s elmondja mit szeretett meg a másikban.

Ugráló betűk - Koncentrációt segítő játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Ebben a játékban mindenki egy-egy betű. (Külön kis és nagybetű. A játékvezető rövid szavakat mond Amelyik gyerek szerepel e szóban (tehát a nagy A a kis a és az n) felugrik és a helyén egyszer körbe..

4 láb, 2 kéz - Energizáló játék

10-30 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A játékvezető megmondja, hogy a csapatból mi érintkezhet a talajjal

100 liba - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Egymás háta mögé kell sorba felállni, egymás derekát megfogni és így menetelni. Közben pedig azt kell énekelni:

„Küldöm a levelem...” - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Kört alakítunk, és megfogjuk egymás kezét, egy valaki középen marad. A kezdő játékos azt mondja: „Küldöm a levelem Pistának!”

„Disco” - Energizáló játék

5-15 fő

30 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Zene szól, gyors ritmusú, amire táncolni is lehet (pl. aktuális slágerek). „Tanári narrációra” mozog a csoport: a vezető időről-időre újabb információkkal szolgál arra vonatkozóan, hogy most éppen ...

Hátra a nyakkendőt - Energizáló játék

10-20 fő

30 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A nyakkendőt farok ként betesszük a nadrágba, hogy rendesen lógjon ki. Két csapatra oszlunk fel, mint a két csapatnak meg kell legyen a kapuja amit kővel ki lehet jelölni.

Vízhordás szájban - Szórakoztató játék

5-10 fő

15 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

A startnál szívószállal fel kell venni szájba a vizet, azt elvinni a célba, és ott beleköpni egy másik üvegbe, majd visszafutni, és indulhat a következő. Időre megy.

Vízi csata - Koncentrációt segítő játék

2-12 fő

30 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A két csapat feláll egymással szemben, a lovasok felmásznak a lovak nyakába. A játékvezető jelére rohamra indulnak a csapatok: a lovasok igyekeznek a másik csapat lovasait a vízbe rántani.

WC-papír görgetés oda, vissza - Koncentrációt segítő játék

4-20 fő

30 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Egy embernek le kell hajtania a WC-papír tekercset, majd visszafutni, és a következőnek vissza kell tekernie a papírt a gurigára. Ez így folytatódik, amíg mindenki sorra nem kerül.

x kéz x láb - Elmemozdító játék

4-20 fő

15 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A csoportnak úgy kell eljutni egyik ponttól a másikig (lehetőleg legyen legalább 5 méteres a táv) hogy egyszerre csak egy meghatározott számú kéz és láb érintheti a talajt.

X-láb, egy láb, guggolás - Koncentrációt segítő játék

5-20 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Nagy körbe állunk, kis távolságra egymástól. Az egyik játékos a labdát átdobja egy másiknak. Az elkapja, s továbbhajítja a következőnek.
Aki először elejti: a lábát keresztbe teszi, ...

Zenére fakanál adogatós - Kevés mozgást igénylő játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A játékosok körbe állnak, és adogatnak egy fakanalat. A cél, hogy minél gyorsabban add tovább a fakanalat. Ugyanis, zene megy közben, és bármikor leállíthatják. Ha a zene leáll, kiesik, akinél a kanál

Kesztyűs labda - Ügyességi játék

3-12 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 2

Macskás játék

Rácsfogó - Ügyességi játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Figyelem

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Lépni csak tyúklépésben szabad. kezek a test mellett leszorítva, csak könyökből mozgatható. Egy fogó van, aki ha valakit megfog menekülővé válik, a megfogott pedig fogóvá.

Horgászás - Koncentrációt segítő játék

5-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Figyelem

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Egy horgász mászkál körbe, és igyekszik halat fogni.

Négy kéz, öt láb - Energizáló játék

5-10 fő

15 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A játékosokból legalább két, 4-5 fős csoportot kell csinálni.Megadjuk, hogy vegyenek fel valamilyen pózt, ahol a földre legfeljebb a megadott számú testrész érhet le.(pl: 2 kéz, 3 láb, 1 fej...)

Négykézlábas pingpong - Kevés mozgást igénylő játék

2-10 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Középre teszünk egy pingponglabdát, amit a másik csapat kapujába (vonal a játékosok mögött) be kell fújniuk.

Ravaszfülű kisindián - Kevés mozgást igénylő játék

3-7 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A lényeg, hogy ellopjuk a kisindián tollát.

Várbombázás - Kevés mozgást igénylő játék

2-6 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A csapatok feladata, hogy pattanó gumilabdával eltalálja az ellenfél várát, úgy hogy a labda még a saját váruk előtt pattanjon, de ne rombolja azt le.

Kenguruharc - Energizáló játék

2-10 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

két gyerek bemegy a körbe és megpróbálja a másikat kilökni, kenguru módjára (ugrálva)

Hátra-rajzolós - Kevés mozgást igénylő játék

4-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A leghátsó embereknek ezt le kell rajzolniuk az előttük levő hátára, az előttük állóknak pedig azt, amit éreztek, le kell rajzolniuk az őelőttük állók hátára, és így tovább egészen addig, amíg a rajz

Egyirányú és kétirányú kommunikáció - Elmemozdító játék

5-15 fő

30 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A csoportvezető egy önként jelentkezőt kér a demonstrátor szerepére, majd átad neki két ábrát. Mindkét ábrán síkidomok szerepeljenek, lehetőleg ugyanazok, csak más elhelyezési sorrendben.

Szamárfogat - Energizáló játék

6-20 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Két ember szamár lesz (egyik a feje, másik a derekát fogva lehajol, és így lesz a szamár háta). A harmadik embernek fel kell ülni a szamár hátára, és így kell elmenni a célig.

Kéztükrözés - Energizáló játék

6-20 fő

30 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A párok szembeállnak egymással. A csoportvezető jelére kezüket tenyérrel szembefordítják partnerük kezével.

Stop! - Elmemozdító játék

5-20 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A játékosok körbeállnak, ketten bemennek középre, és elkezdenek megjeleníteni egy helyzetet. Közben beszélhetnek, mozoghatnak is.

Hátrajzolás - Elmemozdító játék

5-20 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Több csoportba osztjuk a résztvevőket, az egyes csoportok egymás mögé ülnek sorba. Az első kap egy rajzot, amelyet át kell rajzolnia, és hátra adni a következőnek. Neki szintén át kell rajzolni...

Vívás - Energizáló játék

4-20 fő

30 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Két embernek egy adott játéktérben kézzel kell vívni egymással, és el kell találni a másikat.

Vadász, veréb, méh - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Kijelölünk 3 embert: egy vadászt, egy verebet és egy méhet. A többiek körbe állnak egymás kezét fogva. A vadász a verebet, a veréb a méhet, a méh a vadászt üldözi.

Labdás fogó - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

A játékosok közül kijelölünk 5 fogót, akik kapnak 3 labdát. A többiek a kijelölt térben futkározhatnak.

Lepkevadászat - Elmemozdító játék

5-50 fő

60 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 2

Rajzolt lepkéket elrejtünk a helyszín különböző pontjain. Aki a legtöbbet megtalálja, az győz.

Milyen szobor ez? - Elmemozdító játék

5-15 fő

30 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Csapatonként egy-két játékos a terem egyik sarkában megbeszéli, hogy ki milyen tulajdonságot személyesítsen meg.

Féllábas labda - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Nagy körbe állunk, kis távolságra egymástól. Az egyik játékos a labdát átdobja a szomszédjának. Az elkapja, s továbbhajítja a következőnek. Így megy körbe-körbe.

Sóbálvány fogó - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Akit a fogó megfogott vagy megérintett, annak sóbálvánnyá meredve ott kell maradnia, ahol elfogták.

Körfogó - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Körpályát alakítunk, úgy hogy a játékosok legalább 2 méterre legyenek egymástól. Mindenki az előtte álló felé fordul. A játékvezető sípszavára futva elindulnak e kör kerületén.

Ingó céltábla - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

A játékvezető egy faághoz erősített hosszabb zsinegre konzervdobozt köt. De köthet hálóba rakott labdát is. Minden játékos gyúr magának három hógolyót.

Átkelés a folyón - Energizáló játék

10-20 fő

30 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Amelyik csapat előbb áll teljes létszámmal a túlsó parton, az nyer.

Szóljon a csengő - Energizáló játék

5-15 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Maximális pontszámot kap viszont az a dobás, amely megszólaltatja a csengőt. A végeredményt a csapat összteljesítményéből alakítjuk ki.

Angol grimbusz - Energizáló játék

4-14 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 2

A csalogató egy kaviccsal teli skatulyát zörget, a kergető pedig egy kitömött zsákkal igyekszik oldalba találni a középpont körül szaladó csalogatót.

Bikaviadal - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A többi játékos, a torreádorok serege igyekszik a bika hátáról a nyakkendőt leszedni, akit a bika megérint, az kiesik a játékból.

Gyűrűkeresés - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Egy gyűrűt zsinegre fűzünk, a zsineg két végét összekötjük. A játékosok szoros körbe állnak, elöl tartott kezükbe veszik a zsineget és zárt marokba láthatatlanul csúsztatják tetszés szerinti irányban.

Orr, száj ... - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A körben ülő játékosok feladata az, hogy mindazt utánacsinálják a vezetőnek, amit az mond, és ne hagyják magukat megtéveszteni attól, amit csinál. Aki hibázik, kiesik a játékból, vagy zálogot ad.

Kukurikú - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

1-99
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Körbeállunk, egy ember pedig középen bekötött szemmel áll. Valakire véletlenszerűen rámutat, és azt mondja: kukurikú. Annak be kell mennie a körbe, és a bekötött szemű játékos célja, hogy elkapja őt.

Varázsló - Energizáló játék

10-100 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Akit a varázsló megérint, az sóbálvánnyá változik, vagyis abban a pozícióban kell maradnia, amelyben megérintették.

Számbeszéd - Elmemozdító játék

5-20 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Százig be kell fejezni egy jelenetet, és előbb nem lehet abbahagyni!

Mosolydobás - Energizáló játék

5-20 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A csoport tagjai körben ülnek s egy kendőt dobálnak egymásnak. Az, akinek a kendőt odadobták, kedélyes kacajra fakad s addig hahotázik, míg a kendő nála van.

Borstörés - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Két szemben álló játékos becsukott ökleit egy másra rakja, úgy, hogy mindegyik játékosnak alul van a bal ökle, felül a jobb.

Ló, lovas - Energizáló játék

4-10 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 2

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

A két ló négykézlábra áll, háttal egymásnak. A két lovas egymással szemben, vagyis fordítva ül a ló hátára. A botot megmarkolják a levegőben.

Kör terpesz fogó - Energizáló játék

5-50 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Körben állunk, mindenki terpeszben, a kör teljesen zárt. Van egy fogó és egy menekülő a kör közepén.

Keresztfogó - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Egy kijelölt fogó valakit a többiek közül nevén szólítva, azonnal üldözni kezd. Egy harmadik játékos kedvező pillanatban, a kettő közt átszalad, miáltal az lesz üldözött, s a másik mentesül.

Folytasd a szót - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A cserkészek körben ülnek. A vezető sípol egy Morse-betűt. A mellette ülő cserkész azonnal egy olyan betűt sípol, mely az előző betűhöz kapcsolva egy szónak az elejét képezheti.

Térdvöröspecsenye - Energizáló játék

4-14 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Két játékos leül szemben egymással. Az egyes játékos a kettes játékos térdére helyezi kezeit tenyérrel lefelé, a kettes játékos pedig saját térde mellé helyezi kezeit tenyérrel lefelé.

Hordódöngetés - Energizáló játék

5-15 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

Ha sikerül feldönteni a hordót, helyet cserél a két csapat. Ha sokáig nem sikerül feldönteni, új csapatokat választunk, hogy jobban eloszoljanak az erők.

Ki húz jobban? - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Három cserkészt egyenlő szárú háromszög alakban kötéllel összekötünk, de úgy, hogy egyik a másiktól legalább 2-5 méterre legyen.

Színjáték - Kevés mozgást igénylő játék

5-15 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Anyanyelvi kommunikáció

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A játék rendezője néhány játékossal elhúzódik és megbeszél valamely verssort vagy közmondást, amelyet némajátékkal fognak bemutatni.

Mozdítsd ki a társad! – Aligátorharc - Energizáló játék

4-14 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A csoport tagjai párosával, egymással szemben, hason fekszenek. A földön bal kezükre támaszkodva, egymás jobb kezét megfogva, próbálják a társukat kimozdítani egyensúlyából.

Kártyanaptár dobálás - Kevés mozgást igénylő játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Kellő távolságban levő kis kosárba minél több kártyanaptárt kell beledobni. Lehet adott számúból minél többet, vagy adott idő alatt minél többet.

Gyűrűadogatás - Energizáló játék

6-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Anyanyelvi kommunikáció

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Cél: minél gyorsabban eljuttatni az utolsóhoz a gyűrűt (függönykarikát), átadogatva a szívószállal úgy, hogy kézzel hozzáérni, segíteni nem szabad.

Körlabda - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

A játékosok két csapatra oszlanak. Két kört alakítanak, egy belsőt és egy külsőt. A két kör legalább öt méter távolságra legyen egymástól. A külső kör tagjai adogatják egymásnak a labdát.

Lopják a szőlőt - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A fogó, a csősz, földön fekve alvást színlel, mialatt a többiek körbejárják, és csipkedik körülötte a füvet (lopják a szőlőt).

Vízhordás - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

6-9
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Vizet kell hordani egy kis pohár segítségével egy lavórba, megadott pályán.

Tabló - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Szabad mozgásból adott jelre mozgásstop, majd a megállás után kötött, általában rövid időn belül kell egész csoportos tablót, vagyis állóképet létrehozni.

Mi lenne, ha... - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Emlékezet

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Mi lenne, ha ....

Székfoglaló - Energizáló játék

10-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

A klasszikus székfoglaló egyik fajtája.

Színcápa - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Fogócska variáció

Hátbadöfős - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Mindenki az egyik kezét előre rakja, és fegyvert mutat, a másikat hátra rakja a hátához, nyitott tenyérrel. Mindenkinek minél több másik embert kell „lelőnie” úgy, hogy pisztolyával a tenyerébe döf.

Párban dobálós - Energizáló játék

4-40 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Csak párosan

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Sorversenyhez kiváló!

Sántikálók - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Mindegyik csapat kap egy pénzdarabot, melyet adott jelre minden csapatból az első játékos a cipője orrára helyez...

Kukac - Energizáló játék

4-14 fő

15 perc

14-18
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 1

Ez aztán az ügyességi játék!

Foci több kapuval - Energizáló játék

5-15 fő

15 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 1

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Minden mennyiségben foci!

Fakanalas foci - Kevés mozgást igénylő játék

5-15 fő

30 perc

6-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Foci néhány egyszerű csavarral

Világtájak - Energizáló játék

4-14 fő

15 perc

6-9
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

A tanulás tanulása

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 1

Egy gyors tanuló játék a világtájakra.

Mozdítsd ki a társad! – Billentő - Energizáló játék

5-20 fő

15 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 2

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Egy tökéletes kezdő játék.

Veszélyes útszakasz végigjárás - Elmemozdító játék

4-20 fő

15 perc

9-14
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 0

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Beltéri

Előkészületi igény: 0

Itt aztán kell a képzelő erő!

Vadász-labda - Energizáló játék

5-15 fő

30 perc

6-9
évesig

Biztonsági kockázat: 0

Játékvezető felkészültségi szint: 1

Érzékelés, észlelés

Páratlanul is

Kültéri

Előkészületi igény: 0

A jó működés érzése (funkcióöröm), a kaland öröme, együttesség.