Többféleképpen is fel lehet dolgozni ezeket a szituációkat a gyerekekkel. Először mindenképp érdemes beszélgetni velük, hogy mit gondolnak, mi lehet az a bullying. Beszélgessen az őrs a jelenségről. Utána ki lehet osztani a szituációkat, hogy játsszák el és utána közösen beszéljetek róla. Lehet úgy is játszani, hogy az őrsvezető felolvassa őket és ha azt gondolják, hogy bullying le kell guggolni. Lehet arról is beszélgetni, ha már nagyobbak, hogy ők hogyan oldanák meg az adott helyzetet stb.
1. Egy lány régen jó barátja volt Katinak. Most azonban azt mondogatja a többi lánynak, hogy ne játsszanak vele, azon kívül azt is, hogy Kati nem jöhet el a szülinapi bulijára. Sokszor még csúfolja is.
(Igen, mert ez gonoszkodás, többször ismétlődik és szándékosan bántja Katit.)
2. Eszternek szülinapi bulija lesz, ahova meghívta egy pár barátnőjét az osztályból, Katit azonban nem hívta meg. Kati később megkérdezte Esztertől, hogy esetleg elmehet-e? Eszter erre azt válaszolta, hogy csak egy pár barátját hívhatja el, mást azonban nem.
(Nem, mert Eszter nem volt rossz szándékú, nem akarta Katit bántani. Csak abban az esetben lenne az, ha Eszter mindenkit meghívott volna az osztályból, csak Katit nem.)
3. Dani szemüveget kapott. Tomi azt mondta neki, hogy idétlenül néz ki szemüvegben. Mivel néhány osztálytársuk nevetett ezen, Tomi folytatta a dolgot és naponta gúnyolta Danit a szemüvege miatt.
(Igen, mert Tomi szándékosan, ismétlődően bántja Danit.)
4. Dani szemüveget kapott. Tomi kölcsönkérte tőle, hogy kipróbálja, mert kíváncsi volt rá. Tomi kipróbálta és azt mondta Dani szemüvegére, hogy szörnyű, alig lát vele. Nem érti, hogy tudja ezt hordani Dani. Dani elmagyarázta Tominak, hogy ő éppen ezzel lát élesen. Tomi ezt megértette, érdekesnek találta és többet nem mondta Dani szemüvegére, hogy szörnyű.
(Nem, mert Tomi nem volt rossz szándékú, nem akarta Danit bántani, nem cikizte naponta Danit a szemüvege miatt.)
5. Eszter bevitt egy zacskó cukrot az osztályba, mert nagyon sok édességet kapott húsvétra és meg akarta osztani a társaival. Eszter mindenkit megkínált, kivéve Katit. Eszter látta, hogy Katinak ez rosszul esik, de tetszett neki, hogy ő mondja meg, ki kaphat a cukorból. Ezután minden héten vitt be valami édességet, amivel egyedül Katit nem kínálta meg.
(Igen, mert Eszter szándékosan és ismétlődően bántja Katit azzal, hogy csak neki nem ad az édességből.)
6. Eszter bevitt egy zacskó cukrot az osztályba, mert nagyon sok édességet kapott húsvétra és meg akarta osztani a társaival. Eszter mindenkit megkínált, de sajnos kevés cukor volt a zacskóban és Katinak nem jutott. Eszter mondta Katinak, hogy legközelebb neki fog először adni.
(Nem, mert Eszter nem szándékosan hagyta ki Katit a cukorkaosztásból és megígérte neki, hogy legközelebb nem lesz ilyen.)
7. Tomi új játékot tanult a nagytestvérétől. A szünetben elmagyarázza a játékot az osztálytársainak és elkezdenek játszani, de Tomi azt mondja Daninak, hogy ő nem játszhat, mert ezt a játékot ő tanította, így ő mondja meg, hogy ki szállhat be. Danit ez nagyon elszomorítja, de pár osztálytársuk nevet ezen, így attól kezdve minden nap játsszák a játékot és Danit mindig kihagyják.
(Igen, mert Tomi szándékosan bántotta Danit és újra meg újra kihagyta a játékból.)
8. Tomi új játékot tanult a nagytestvérétől, amit egyszerre 6 gyerek tud játszani. A szünetben Tomi elmagyarázza a játékot a barátainak, de ők pont heten vannak. Tomi megkéri Danit, hogy az első kört csak figyelje, a következő körben majd cserélnek, hogy mindenki sorra kerüljön.
(Nem, mert Tomit nem akarta bántani Dani, igazságosan szervezte meg az új játékot, hogy mindenkinek jó legyen.)