Módszertan BiPi életéből aloldal_cim_alatti

Próbarendszer témák

Cserkészismeret

Jellegek

2-8 fő (őrsgyűlésre)
9-16 fő (őrsgyűlésre)
I. próba (életkor: 11-13 év)
Cserkészek (11-14 évesek)
30 perc
Kültér

Kellékek

-Annyi kis cetli, amennyi gyerek játszik -Annyi nagyobb lap, amennyi gyerek játszik -Táblázat, a helyes megoldásokkal (-Ragasztó)

Leírás

Cserkész módszertan

 

Módszertana: A tudásátadó résznek egy pörgős/futós játékot találtam ki BiPi életéből. Az őrsöt (hívjuk most piros és kék csapatnak) ketté osztjuk. A piros csapat kap évszámokat, amit a hátukra ragasztunk és a kék csapat kap eseményeket amit szintén a hátukra ragasztjuk. A kezükben fogva pont fordítva, a piros csapat kap eseményeket és a kék csapat évszámokat. A móka pedig most kezdődik. Van egy táblázat a helyes párokkal ami a segítség nekik. A csapatok célja, hogy egy fogócska szerű játékkal a megfelelő évszámot a megfelelő eseménnyel kell párosítani úgy, hogy az ellenfél hátára kell ragasztaniuk. Az a csapat nyer, akik előbb végeznek. Ez a tudásátadó része, mert látják a táblázatot, ahol vannak a jó megoldások, de mégis élvezik, mert levezetik az energiájukat. Tudásismétlő úgy lesz, ha pár kör után a táblázatot már nem láthatják. Ezek után játszhatunk velük olyan játékot, ahol nem kell mozogni, hogy a módszertanos blokk végére kicsit megnyugodjanak. BiPi életével lehet játszani olyat, hogy szintúgy két csapatot csinálunk és mindig az egyik őrstag egy-egy eseményt elmutogat (activity szerűen), és a csapatoknak ki kell találni, hogy mi volt és mikor történt. 

 

 

 

Blokk felosztása.:10 perc-Fogócska párosítás (táblázattal)      ->Tudásátadó

                             10 perc-Fogócska párosítás (táblázat nélkül)  ->Tudásismétlő

                             10 perc-Activity-BiPi edition  ->Tudásismétlő

Fájlok

Nem tartozik hozzá fájl
Akik eddig megköszönték:

Ha elakadtál vagy segítségre lenne szükséged:

it-fejlesztes@cserkesz.hu