Játéktár
Változnak a családok - Ismerkedős játékok
16-32 fő
60 perc
10-25
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 1
Anyanyelvi kommunikáció
Páratlanul is
Beltéri
Előkészületi igény: 1
Minden jó családban van apa, anya, gyerekek.. Viszont a családi krízis szó elkiáltásakor új családok alakulnak.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Kama - Mozgós ügyességi játék
10-30 fő
60 perc
14-18
évesig
Biztonsági kockázat: 1
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Csak párosan
Kültéri
Előkészületi igény: 1
A játék menete a következő. Két csapatra osztjuk a résztvevőket. A kezdő csapat feláll a félpályán, a másik csapat pedig a saját térfelén. A kezdő csapat egyik tagja elhajítja a labdát, majd a másik
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Kalapos fogó - Mozgós ügyességi játék
5-20 fő
30 perc
9-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 0
A fogó kezében egy kalappal üldözi a többieket, akinek a fejére sikerül rátennie a kalapot, az lesz a következő fogó. Az üldözött kézzel nem védheti a fejét.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Orr, tat, kikötő - Koncentrációt segítő játék
6-20 fő
30 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 1
A fogócska területét 3 nagy részre osztjuk, mint egy hajót. A pálya egyik széle lesz az orr, túlsó fele tat, az egyik széle pedig a kikötő. A játékvezető dönti el hova kell futni.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Jégfogó - Mozgós ügyességi játék
5-30 fő
30 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 1
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 0
Kinevezünk egy fogót, a többiek előle menekülnek. Ha a fogó megérint egy játékost, az azonnal lefagy, mozdulatlanná válik, míg egy élő játékos meg nem érinti.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Nyúl a bokorban! - Koncentrációt segítő játék
8-32 fő
45 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 0
A kopó kergetni kezdi a nyulat, ez azonban kifog a kopón s hirtelen egy bokorba bújik. Most már az a nyúl fut tovább, melyet az idegen kitúrt a bokorból. A kopó elkapja a nyulat, majd szerepcserék.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Nyíló kapuk - Koncentrációt segítő játék
10-20 fő
15 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 0
A csoport tagjai két sorban jó karnyújtásnyira egymással szemben felsorakoznak és megfogják a szemben álló partnerük kezét. Minden ilyen kézpár egy kapu. A játékos előtt ki kell nyitni a kaput.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Szellemhunyó - Energizáló játék
5-10 fő
30 perc
14-18
évesig
Biztonsági kockázat: 1
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Beltéri
Előkészületi igény: 1
A szellem bekötött szemmel belép a sötét szobába. Ha elkap valakit, az a következő szellem. A szellemet párnával ütni ér! A játék kizárólag sötétben játszható!
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Nyertem! - Elmemozdító játék
5-20 fő
30 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Emlékezet
Páratlanul is
Beltéri
Előkészületi igény: 0
Körben kell állni. Mindenkinek be kell tenni mind a két kezét (összezárva, egymáshoz rakva, a hüvelykujj szabad legyen) a körbe. Aki kezdi a játékot, mond egy számot. (Gyorsaság, figyelemfejlesztés)
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Vérengzés - Érzékenyítő játékok
10-30 fő
30 perc
9-14
évesig
Biztonsági kockázat: 1
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Csak párosan
Kültéri
Előkészületi igény: 1
Négykézlábas játék
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Nyakkendő párbaj - Energizáló játék
2-10 fő
15 perc
3-6
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Szociális képességek
Csak párosan
Beltéri
Előkészületi igény: 1
A 2 játékos egymás derékben betűrt nyakkendőjét kell, hogy kitépje. Aki kiszedi a másikét, az győz.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Vak bolha - Koncentrációt segítő játék
5-15 fő
30 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 2
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 0
A játékban van egy vak bolha, a többiek a látó bolhák. A vak bolha feladata,hogy elcsípje a többi bolhát, eddig tart egy játék.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Noé bárkája - Dramatikus játék
10-20 fő
30 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Beltéri
Előkészületi igény: 1
Kis kártyákat készítünk, melyekre különböző állatok neveit írjuk fel, de úgy, hogy minden kártyán csak egy állat neve szerepeljen, de minden állat neve pontosan két kártyán szerepeljen, (párkeresős).
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Vadászok és vércsék - Mozgós ügyességi játék
10-25 fő
30 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 0
A vércsék egy sorba állnak futásra készen, a vadászok pedig mögöttük 2-3 lépésnyire állva helyezkednek el. A vadászok három tapssal hármat lőnek, a harmadik lövésre a vércsék nekiiramodnak, a vadászok
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Nincsen párom - Dramatikus játék
10-20 fő
45 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 1
Emlékezet
Csak párosan
Beltéri
Előkészületi igény: 0
Énekes, táncos játék, hely- és párcserével.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Üsd a jobboldalit - Energizáló játék
10-20 fő
15 perc
9-14
évesig
Biztonsági kockázat: 1
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Beltéri
Előkészületi igény: 1
Körben ülve, mindenki kap egy számot (a számokat egytől kezdve sorban kell kiosztani). Egy szék üresen marad. Aki mellett jobbról üres a szék, az mond egy számot. A szám „tulajdonosa” feláll, és odaül
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Névsor - Ismerkedős játékok
6-20 fő
30 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 2
Játékvezető felkészültségi szint: 1
Anyanyelvi kommunikáció
Páratlanul is
Beltéri
Előkészületi igény: 1
Felállítjuk a székeket egy sorba és mindenki feláll egy-egy székre. A feladat: a nevek egyszeri elmondása után névsorba állni a székeken úgy, hogy senki nem léphet le a földre
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Várasdi - Koncentrációt segítő játék
5-20 fő
30 perc
9-14
évesig
Biztonsági kockázat: 1
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 1
vár két rövidebb oldalán helyezkedik el a két dobó, a várban pedig a kopók vannak. A két dobó feladata, hogy dobálják egymásnak a labdát.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Vámpír - Koncentrációt segítő játék
5-15 fő
30 perc
14-18
évesig
Biztonsági kockázat: 2
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Beltéri
Előkészületi igény: 0
Mindenki beköti a szemét a nyakkendőjével, majd az őv kijelöli a vámpírt, utána ő is beköti a szemét. A vámpír célja megharapni a többieket és ezáltal vámpírrá tenni őket.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Tíz passz - Mozgós ügyességi játék
10-20 fő
30 perc
14-18
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 1
Két csapat játszik egymás ellen. Egy labdát dobálva passzolnak egymásnak a csapat tagok. A cél az, hogy tíz passzig eljussanak, ekkor pontot kapnak. Előre határozzuk, hogy hány pontig játszunk.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Ugráló verebek - Koncentrációt segítő játék
5-15 fő
15 perc
1-99
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 1
Rajzoljunk egy 6-8 méter átmérőjű kört, szórjuk el benne a zacskó tartalmát. Ez lesz a madáreledel. Válasszunk ki egy játékost, ő lesz a nagymadár. Beáll, a körbe....
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Mozdítsd ki a társad! – A tenyerek harca - Energizáló játék
2-100 fő
15 perc
1-99
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Csak párosan
Beltéri
Előkészületi igény: 0
A tenyerüket vállmagasságban a társ felé irányítva emelik. Megpróbálják egymást az egyensúlyból kimozdítani. Csak a tenyerek találkozhatnak, csak ezek érintkezésével szabad a másikat kimozdítani.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
100 liba - Energizáló játék
5-20 fő
15 perc
1-99
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Beltéri
Előkészületi igény: 0
Egymás háta mögé kell sorba felállni, egymás derekát megfogni és így menetelni. Közben pedig azt kell énekelni:
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Hátra a nyakkendőt - Energizáló játék
10-20 fő
30 perc
1-99
évesig
Biztonsági kockázat: 1
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 0
A nyakkendőt farok ként betesszük a nadrágba, hogy rendesen lógjon ki. Két csapatra oszlunk fel, mint a két csapatnak meg kell legyen a kapuja amit kővel ki lehet jelölni.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Visszaállós kidobós - Mozgós ügyességi játék
5-20 fő
30 perc
1-99
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Beltéri
Előkészületi igény: 1
Van egy labda, amivel hármat lehet lépni. Ha valakit kidobnak, odaáll egy kijelölt gyűjtőhelyre. Megjegyzi, hogy őt ki dobta ki. Ha az az ember kiesik, aki őt kidobta, akkor visszaállhat.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Vizes lufi dobálós - Közösségfejlesztő játékok
10-20 fő
30 perc
9-14
évesig
Biztonsági kockázat: 1
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Csak párosan
Kültéri
Előkészületi igény: 1
A lényeg, hogy vízzel töltött lufikat dobálunk egymásra . Ugyanannyi lufival kezdi a két csapat. Ha valakin szétloccsant egy lufi, az átáll a másik csapatba.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Vízhordás tenyérben - Koncentrációt segítő játék
5-15 fő
30 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 1
A csapatok kapnak egy-egy vödör vizet, illetve a pálya végén egy üres dunsztos üveget. A feladat, hogy csak a kezükben vihetik a vödörből az üvegbe a vizet.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Vízhordó verseny - Koncentrációt segítő játék
5-10 fő
30 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 1
A vízzel telt vödröt jó messzire tesszük, s mindegyik játékos kiskanállal a pohártól indul vezényszóra, és semmi mást nem kell csinálniuk, mint a vödörből kiskanállal telehordani a poharukat.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Vízi játék - Közösségfejlesztő játékok
5-20 fő
30 perc
9-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 1
A csapattagoknak egymás között 10 passzolást kell elérniük anélkül, hogy az ellenfél csapat megszerezné a labdát.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Vonal kidobós - Koncentrációt segítő játék
10-20 fő
30 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 1
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Beltéri
Előkészületi igény: 1
Feladat a többieknek: egyik oldalról a másokra átfutni úgy, hogy ne dobjanak ki. Ki marad benn utoljára?
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Vödörváltó - Koncentrációt segítő játék
6-20 fő
30 perc
9-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 1
A vedret oda-vissza viszik, amíg a csapat minden tagja sorra nem került. A pályabírák árgus szemmel figyelik, hogy egy csepp víz se loccsanhasson ki a vödörből.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
WC papír háború - Mozgós ügyességi játék
10-20 fő
15 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 1
A játékosok 2 csapatot alkotnak. Mindenki kap egy WC papír karszalagot, amit ha az ellenfél letép, akkor meghal. Ekkor az a játékos már nem játszik - elmegy egy a hullaházba.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
WC-fogó - Mozgós ügyességi játék
10-20 fő
30 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Beltéri
Előkészületi igény: 0
A fogó által elkapott játékos egy olyan pózban merevedik meg, mint egy WC. Kiszabadítani úgy lehet, ha egy még el nem kapott játékos az ölébe ül, és lehúzza a WC-t, kinyújtott jobb kezük lehúzása álta
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
WC-papír görgetés oda, vissza - Koncentrációt segítő játék
4-20 fő
30 perc
9-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Csak párosan
Beltéri
Előkészületi igény: 1
Egy embernek le kell hajtania a WC-papír tekercset, majd visszafutni, és a következőnek vissza kell tekernie a papírt a gurigára. Ez így folytatódik, amíg mindenki sorra nem kerül.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Zálogos-fogó - Mozgós ügyességi játék
5-15 fő
30 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Emlékezet
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 0
Azt kell mindenkinek kergetnie, akinek a záloga nála van, ha megfogta, a megfogottnak oda kell adnia azt a zálogot, ami nála van… Akit megfogtak, kiesett, az győz, aki a legtöbb zálogot gyűjti be.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Zászló lopós - Közösségfejlesztő játékok
10-20 fő
45 perc
9-14
évesig
Biztonsági kockázat: 1
Játékvezető felkészültségi szint: 1
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 1
Hasonló játék mint a jégfogó :D
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Zenész és a mesteremberei - Koncentrációt segítő játék
5-15 fő
15 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Emlékezet
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 0
Egy fogó van, a többiek elmennek, kitalálják, hogy melyik dalt fogják dúdolni, mikor megvan,odamennek a fogó elé, elkezdenek részleteket dúdolni belőle és mikor a fogó kitalálja, hogy mi az, elkezdi..
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Zokni-csúzli - Koncentrációt segítő játék
5-10 fő
15 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Emlékezet
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 0
Mindenki leveszi a zokniját, és start-ra elkezdi lőni a zoknijait a többiekre. Ahányszor eltaláltak, annyi pontod lesz, minél kevesebb, annál jobb
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Zoknidobálás 02 - Koncentrációt segítő játék
10-20 fő
30 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 1
A játék célja, hogy az összes zoknit az ellenfél térfelére juttassák át a madzag fölött. Lehet egyszerre többet is átdobni.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Zónázás - Közösségfejlesztő játékok
7-8 fő
45 perc
9-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 1
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 1
Cél az, hogy a futó embereknek a zászlókat a kiinduló sávba kell átvinniük. Ha valakit megfog az egyik fogó ott azon a ponton megdermed, és várja míg egy másik futó ki nem szabadítja...
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Zsákbanfutás - Koncentrációt segítő játék
6-30 fő
15 perc
9-14
évesig
Biztonsági kockázat: 1
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Figyelem
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 1
Az elsők beleállnak a zsákba és sípszóra megkerülik a 20-30 méterre lévő botot. Ha visszaérkeztek jön a következő.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Zsámolyfoglaló - Közösségfejlesztő játékok
6-18 fő
30 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Csak párosan
Beltéri
Előkészületi igény: 1
Két térfél, egy vonal. A lényeg, hogy az ellenfél zsámolyát megérintsük ami a vonalon túl van.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Szabadulj ahogy tudsz! - Mozgós ügyességi játék
6-10 fő
15 perc
14-18
évesig
Biztonsági kockázat: 2
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 0
Beállunk valaki köré vállfogással egy szoros körbe. aki középen van, annak ki kell jutni valahogyan körből a vállak felett....
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Civilizáció - Közösségfejlesztő játékok
10-30 fő
120 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 1
Játékvezető felkészültségi szint: 2
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 2
A játékot két, erőben egyenlő csapat játssza. A fő cél a fellelhető értékek begyűjtése, illetve meg kell védeni a saját várban lévő kincseket
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Körbe bejutós - Közösségfejlesztő játékok
8-30 fő
30 perc
9-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 0
Játékosok körbe állnak, összekapaszkodnak, 3-4 játékos a körön kívül marad, nekik be kell jutni a lábak között, vagy a vállakon át.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Parázsfutás - Koncentrációt segítő játék
10-30 fő
30 perc
9-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 0
A játékvezető (vagy egy kijelölt ember) bekiabál egy számot. Annak a párnak fel kell pattannia és a többiek lábait átugrálva vissza kell futnia a saját helyére
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Francia nyakkendős - Koncentrációt segítő játék
6-30 fő
30 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Csak párosan
Kültéri
Előkészületi igény: 1
Két csapat igyekszik a középen lévő nyakkendőt megszerezni és a saját vonala mögé juttatni.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Fagyi fogó - Mozgós ügyességi játék
5-15 fő
15 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Beltéri
Előkészületi igény: 0
A fogónak minél hamarabb elfogni mindenkit, és fagyivá változtatni. A menekülőknek figyelni az elfogottakra, és az így keletkező olvadozó fagyikat kiszabadítani.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Záptojás - Koncentrációt segítő játék
5-20 fő
15 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 1
A gyerekek körben állnak, arccal befelé fordulva. Egyikük a körön kívül fut, kendővel a kezében. Futás közben lehetőleg észrevétlenül az egyik gyerek lába mögé ejti a kendőt...
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Fagyi fogó - Energizáló játék
5-20 fő
30 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 0
A fogónak minél hamarabb elfogni mindenkit, és fagyivá változtatni. A menekülőknek figyelni az elfogottakra, és az így keletkező olvadozó fagyikat kiszabadítani.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Pénzes helycserélős - Koncentrációt segítő játék
5-15 fő
30 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Beltéri
Előkészületi igény: 1
Játékosok kapnak 1-1 pénzérmét, melyet a homlokukra kell tenni ,minden játékos kap egy számot, majd körbe állnak, és egyikük középre áll. Mond két számot, akiknek helyet kell cserélni a körön belül.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Pókok, rákok és labdák - Mozgós ügyességi játék
4-10 fő
30 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Csak párosan
Kültéri
Előkészületi igény: 1
Kihelyezzük a hullahopp karikákat egymástól fél méterre és tőlük kb. 4 méterre húzunk egy vonalat, ami mögé a kirakjuk két kupacban a labdákat. Ezeket kell pók vagy rák járásban átjuttatni a karikákba
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Pillangóvadászat - Mozgós ügyességi játék
5-15 fő
15 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 0
A vadászok kézfogással futnak, és úgy tudnak elkapni egy pillangót a „hálójukkal”, hogy a másik kezüket is összefogva körbezárják. Amelyik pillangót elkapták, kiáll egy megbeszélt helyre.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
A vak pók és a rovarok - Mozgós ügyességi játék
5-15 fő
15 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 1
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 1
Egy gyereknek bekötjük a szemét, ő lesz a vak pók. A többiek zümmögő, dongó, vagy egyéb rovarhangot kiadva menekülnek. Akit a vak pók elkap, bekerül a hálójába,és akit elér a kezével, elkaphatja.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Kinek a kedvence? - Mozgós ügyességi játék
5-15 fő
15 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 1
A gyerekek felírják kedvenc állatuk nevét egy cetlire és akik ugyan azt az állatot választották azok lesznek a fogók.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Csukott szemmel - Koncentrációt segítő játék
5-10 fő
15 perc
9-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Emlékezet
Csak párosan
Kültéri
Előkészületi igény: 1
... tér egyik oldalára áll egy három tagú csoport egyik játékosa, akinek bekötjük a szemét. Ő lesz az, akinek át kell mennie a konzerv dobozok között. A csapat másik két tagja segíti őt, hogy egyetlen
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Fedezékbe! - Koncentrációt segítő játék
4-15 fő
30 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 0
Egy cserkész becsukja a szemét, és 15-től számol vissza jó hangosan. Ez idő alatt a többieknek meg kell őt érinteni, és gyorsan elbújni. Majd amikor befejezte a számolást, kinyitja a szemét, és léphet
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Noémi játéka - Energizáló játék
8-20 fő
30 perc
9-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Csak párosan
Kültéri
Előkészületi igény: 1
Mindenki a pályán van és maximum egy vagy kettő ember védheti az üveget, attól, hogy a másik csapat a labdával eldöntse. A labdát csak kézzel lehet ütni és nem szabad dobni. Akinek a lábához hozzáér..
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Névsor - Ismerkedős játékok
4-10 fő
15 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 2
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Emlékezet
Páratlanul is
Beltéri
Előkészületi igény: 0
A feladat: a nevek egyszeri elmondása után névsorba állni a székeken úgy, hogy senki nem léphet le a földre. Miközben tülekedünk, rákérdezhetünk társaink nevére ezzel is segítve memorizálásukat.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Mozdulatlanság / Őrös - Koncentrációt segítő játék
4-10 fő
15 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Beltéri
Előkészületi igény: 0
A cél, hogy mindenki törekedjen arra, hogy megérintse a háttal álló társukat. Mozogni csak akkor mozoghatnak, ha háttal áll a gyerek, ha megfordul és valakit mozogni lát, azt rögtön visszaküldi az a
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Hullámjáték - Koncentrációt segítő játék
4-12 fő
15 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 2
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Beltéri
Előkészületi igény: 0
Székfoglaló.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Szamárfogat - Energizáló játék
6-20 fő
15 perc
1-99
évesig
Biztonsági kockázat: 1
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 0
Két ember szamár lesz (egyik a feje, másik a derekát fogva lehajol, és így lesz a szamár háta). A harmadik embernek fel kell ülni a szamár hátára, és így kell elmenni a célig.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Vívás - Energizáló játék
4-20 fő
30 perc
1-99
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Csak párosan
Beltéri
Előkészületi igény: 0
Két embernek egy adott játéktérben kézzel kell vívni egymással, és el kell találni a másikat.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Vadász, veréb, méh - Energizáló játék
10-20 fő
15 perc
1-99
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Anyanyelvi kommunikáció
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 0
Kijelölünk 3 embert: egy vadászt, egy verebet és egy méhet. A többiek körbe állnak egymás kezét fogva. A vadász a verebet, a veréb a méhet, a méh a vadászt üldözi.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Labdás fogó - Energizáló játék
10-20 fő
15 perc
1-99
évesig
Biztonsági kockázat: 1
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 1
A játékosok közül kijelölünk 5 fogót, akik kapnak 3 labdát. A többiek a kijelölt térben futkározhatnak.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Sóbálvány fogó - Energizáló játék
10-20 fő
15 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Beltéri
Előkészületi igény: 0
Akit a fogó megfogott vagy megérintett, annak sóbálvánnyá meredve ott kell maradnia, ahol elfogták.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Körfogó - Energizáló játék
10-20 fő
15 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 1
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Csak párosan
Beltéri
Előkészületi igény: 0
Körpályát alakítunk, úgy hogy a játékosok legalább 2 méterre legyenek egymástól. Mindenki az előtte álló felé fordul. A játékvezető sípszavára futva elindulnak e kör kerületén.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Átkelés a folyón - Energizáló játék
10-20 fő
30 perc
1-99
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Csak párosan
Kültéri
Előkészületi igény: 1
Amelyik csapat előbb áll teljes létszámmal a túlsó parton, az nyer.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Angol grimbusz - Energizáló játék
4-14 fő
15 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 1
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Anyanyelvi kommunikáció
Csak párosan
Beltéri
Előkészületi igény: 2
A csalogató egy kaviccsal teli skatulyát zörget, a kergető pedig egy kitömött zsákkal igyekszik oldalba találni a középpont körül szaladó csalogatót.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Bikaviadal - Energizáló játék
5-15 fő
15 perc
1-99
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Beltéri
Előkészületi igény: 1
A többi játékos, a torreádorok serege igyekszik a bika hátáról a nyakkendőt leszedni, akit a bika megérint, az kiesik a játékból.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Kukurikú - Energizáló játék
10-20 fő
15 perc
1-99
évesig
Biztonsági kockázat: 1
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Beltéri
Előkészületi igény: 0
Körbeállunk, egy ember pedig középen bekötött szemmel áll. Valakire véletlenszerűen rámutat, és azt mondja: kukurikú. Annak be kell mennie a körbe, és a bekötött szemű játékos célja, hogy elkapja őt.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Varázsló - Energizáló játék
10-100 fő
15 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 0
Akit a varázsló megérint, az sóbálvánnyá változik, vagyis abban a pozícióban kell maradnia, amelyben megérintették.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Ló, lovas - Energizáló játék
4-10 fő
15 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 2
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 1
A két ló négykézlábra áll, háttal egymásnak. A két lovas egymással szemben, vagyis fordítva ül a ló hátára. A botot megmarkolják a levegőben.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Kör terpesz fogó - Energizáló játék
5-50 fő
15 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 1
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 0
Körben állunk, mindenki terpeszben, a kör teljesen zárt. Van egy fogó és egy menekülő a kör közepén.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Keresztfogó - Energizáló játék
5-20 fő
15 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 1
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Beltéri
Előkészületi igény: 0
Egy kijelölt fogó valakit a többiek közül nevén szólítva, azonnal üldözni kezd. Egy harmadik játékos kedvező pillanatban, a kettő közt átszalad, miáltal az lesz üldözött, s a másik mentesül.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Térdvöröspecsenye - Energizáló játék
4-14 fő
15 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 1
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Csak párosan
Beltéri
Előkészületi igény: 0
Két játékos leül szemben egymással. Az egyes játékos a kettes játékos térdére helyezi kezeit tenyérrel lefelé, a kettes játékos pedig saját térde mellé helyezi kezeit tenyérrel lefelé.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Ki húz jobban? - Energizáló játék
5-15 fő
15 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 1
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 1
Három cserkészt egyenlő szárú háromszög alakban kötéllel összekötünk, de úgy, hogy egyik a másiktól legalább 2-5 méterre legyen.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Mozdítsd ki a társad! – Aligátorharc - Energizáló játék
4-14 fő
15 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 1
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Csak párosan
Beltéri
Előkészületi igény: 0
A csoport tagjai párosával, egymással szemben, hason fekszenek. A földön bal kezükre támaszkodva, egymás jobb kezét megfogva, próbálják a társukat kimozdítani egyensúlyából.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Körlabda - Energizáló játék
10-20 fő
15 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Beltéri
Előkészületi igény: 1
A játékosok két csapatra oszlanak. Két kört alakítanak, egy belsőt és egy külsőt. A két kör legalább öt méter távolságra legyen egymástól. A külső kör tagjai adogatják egymásnak a labdát.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Lopják a szőlőt - Energizáló játék
5-20 fő
15 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Beltéri
Előkészületi igény: 0
A fogó, a csősz, földön fekve alvást színlel, mialatt a többiek körbejárják, és csipkedik körülötte a füvet (lopják a szőlőt).
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Vízhordás - Energizáló játék
5-20 fő
15 perc
6-9
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 1
Vizet kell hordani egy kis pohár segítségével egy lavórba, megadott pályán.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Tabló - Energizáló játék
5-20 fő
15 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Beltéri
Előkészületi igény: 0
Szabad mozgásból adott jelre mozgásstop, majd a megállás után kötött, általában rövid időn belül kell egész csoportos tablót, vagyis állóképet létrehozni.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Kacsintós gyilkos - Energizáló játék
10-20 fő
15 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Csak párosan
Beltéri
Előkészületi igény: 0
Mozgással összekapcsolt figyelemgyakorlat.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Székfoglaló - Energizáló játék
10-20 fő
15 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Beltéri
Előkészületi igény: 0
A klasszikus székfoglaló egyik fajtája.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Hátbadöfős - Energizáló játék
5-20 fő
15 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Beltéri
Előkészületi igény: 0
Mindenki az egyik kezét előre rakja, és fegyvert mutat, a másikat hátra rakja a hátához, nyitott tenyérrel. Mindenkinek minél több másik embert kell „lelőnie” úgy, hogy pisztolyával a tenyerébe döf.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Sántikálók - Energizáló játék
5-15 fő
15 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Beltéri
Előkészületi igény: 0
Mindegyik csapat kap egy pénzdarabot, melyet adott jelre minden csapatból az első játékos a cipője orrára helyez...
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Kém a táborban - Energizáló játék
10-100 fő
60 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Emlékezet
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 0
Egy egész tábort megmozgató játék!
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Kukac - Energizáló játék
4-14 fő
15 perc
14-18
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 1
Ez aztán az ügyességi játék!
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Foci több kapuval - Energizáló játék
5-15 fő
15 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 1
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Beltéri
Előkészületi igény: 0
Minden mennyiségben foci!
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Fakanalas foci - Kevés mozgást igénylő játék
5-15 fő
30 perc
6-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 0
A tanulás tanulása
Páratlanul is
Beltéri
Előkészületi igény: 0
Foci néhány egyszerű csavarral
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Világtájak - Energizáló játék
4-14 fő
15 perc
6-9
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 1
A tanulás tanulása
Páratlanul is
Beltéri
Előkészületi igény: 1
Egy gyors tanuló játék a világtájakra.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Mozdítsd ki a társad! – Billentő - Energizáló játék
5-20 fő
15 perc
9-14
évesig
Biztonsági kockázat: 2
Játékvezető felkészültségi szint: 0
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Beltéri
Előkészületi igény: 0
Egy tökéletes kezdő játék.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Vadász-labda - Energizáló játék
5-15 fő
30 perc
6-9
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 1
Érzékelés, észlelés
Páratlanul is
Kültéri
Előkészületi igény: 0
A jó működés érzése (funkcióöröm), a kaland öröme, együttesség.
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.
Küldönc - Ismerkedős játékok
8-16 fő
15 perc
9-14
évesig
Biztonsági kockázat: 0
Játékvezető felkészültségi szint: 1
A tanulás tanulása
Páratlanul is
Beltéri
Előkészületi igény: 0
Alapvető ismertek elsajátítása játékos formában
Kedvencnek jelöléshez jelentkezz be az oldalra.